17 van de 35
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 juli 2012 01:03 PM
  [ # 241 ]

Dat bedoelde ik met mijn eerste regel. Smile

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 juli 2012 01:08 PM
  [ # 242 ]

Ah kijk, nu heb ik volgens mij door hoe het werkt.

Dat bedoel ik met de kogel ja. Moet even kijken hoe ik dat ga doen zonder trekker, aangezien die ook zo vast als een huis zat. De moer ging er dan weer wel gemakkelijk af.

Ik zag de logica van het systeem niet, maar als ik het nu goed begrijp is de spoorstang dus eigenlijk hol, en zit op een schroefdraad gedraaid, die aan het tandheugel vast zit?

Dan moet ik dus ook de spoorstang zélf om zijn as draaien? Of kan ik daar ook nog ergens een sleutel op zetten?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 juli 2012 01:13 PM
  [ # 243 ]

Correct Smile, de spoorstang kan je het beste om zijn as draaien, en dan deze slagen tellen.

Ik draai de moer van de spoorstang meestal weer een aantal goede slagen terug, en zet ‘m onder spanning door de krik er onder te zetten. Dan mep je als een malle tegen het fuseestuk, waar de spoorstang bevestigd zit. Meestal springt hij dan wel los.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10264
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 juli 2012 01:15 PM
  [ # 244 ]

Of met een “stemvork”.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 juli 2012 01:59 PM
  [ # 245 ]

“Meestal…”

Probeer het vanavond. Krik had ik er inderdaad al onder staan, misschien toch wat drastischer slaan Wink

Thanks voor de uitleg, systeem is me nu volgens mij duidelijk. Werkt altijd een stuk makkelijker als je enig idee hebt waar je mee bezig bent zipper

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 juli 2012 02:00 PM
  [ # 246 ]

Ik kan me niet herinneren dat het een keer niet gelukt is, dus verander meestal maar in altijd Smile.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10264
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 juli 2012 03:02 PM
  [ # 247 ]

En een vuisthamer werkt een stuk beter dan een gewone.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 juli 2012 09:02 PM
  [ # 248 ]

Spoorstang is los… Meer lompheid bleek de oplossing.

Helaas breekt hier nu qua weer de pleuris uit, dus ga een andere keer verder. Moet nu de spoorstang nog van de schroefdraad richting tandheugel zien te lossen. Misschien vanavond nog, maar betwijfel dat ik veel zin heb om op mijn rug in een plas water te gaan liggen Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 juli 2012 11:40 PM
  [ # 249 ]

Ok.. Het weer klaarde op, dus ik ben maar weer aan de gang gegaan.

En serieuze progressie geboekt!  dance

De spoorstang kwam uiteindelijk los.. Die borgmoer was blijkbaar erg gehecht geraakt aan de draad, en weigerde lange tijd afscheid te nemen. Uiteindelijk gaf ie het op, en kwam ie los. De spoorstang was vervolgens een eitje.

Ik heb echter nog een aantal zaken waar ik over twijfel.

De hoes zit nu als volgt bevestigd:

Moet hij eigenlijk niet óver die mooie blinkende ring?
Ik heb geprobeerd hem er af te krijgen, maar vast zit hij wel.. Ok, niet alle geweld toegepast, wil de hoes niet scheuren, maar hij floept er iig niet zomaar af…

Verder twijfel ik erg aan de bevestiging van de spoorstang…
Lijkt dit goed te zitten?

Ik zou zeggen dat hij er verder in moet?

En ik hield een vaag kunststof ringetje over, dat ik niet kan thuisbrengen. Het zat tussen de moer van de bevestiging van de spoorstang, en het fusee.. Alleen als ik dat terug stopte, kon ik de moer niet helemaal vast draaien, omdat ie op den duur in die ring draaide en ik de grip verloor…
Twee foto’s van dit ringetje:


Wat is het, waar dient het voor, en heb ik het nodig?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 juli 2012 02:05 PM
  [ # 250 ]

Dat ringetje komt met het opstaande randje naar beneden onder de moer,houdt water tegen zodat het ooit weer los wil.
Je kunt ook even aan de andere kant kijken natuurlijk Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 juli 2012 02:26 PM
  [ # 251 ]

Heb je een punt, alleen aan de andere kant zit dat ringetje dus niet.. En als ik het ringetje nu plaats, kan ik de laatste slag niet maken, omdat ik dan met mijn dopsleutel de moer niet meer te pakken krijg…

Ook heb ik het idee dat die bevestiging aan de andere kant dieper in het fuseestuk zit. Het is aan de andere kant echter lastig te zien, aangezien ik maar aan één kant een bok heb geplaatst en het wiel rechts er nooit afkrijg zonder de auto eerst op de grond te zetten.

Ik kan natuurlijk eerst het wiel monteren, en dan de auto omhoog zetten, dan beide wielen verwijderen, en dan heb ik een fatsoenlijk zicht, maar het was al laat en nat gisteren Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 juli 2012 02:41 PM
  [ # 252 ]

Ik laat die ring vaak voor wat het is en gebruik alleen de moer. Als er geen speling op de spoorstang en fuseestuk zit en de moer zit goed vast, dan lijkt het me in orde.

De bevestigingsklem van de stuurhuishoes moet in een ‘geul’ vallen met aan beide kanten een opstaand randje, waar je er nu nog 1 van ziet. Volgens mij zit het gewoon goed zo, zeker als je ‘m er niet zomaar af trekt.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 juli 2012 03:03 PM
  [ # 253 ]

Dan zit hij volgens mij keurig zoals hij zou moeten.

Het plastic ringetje laat ik maar achterwege, het is ook dermate kapot dat het nooit heel veel water meer tegen zal houden…

Ik zal de spoorstang nog eens extra op speling controleren, en proberen een slag extra te geven, dan zou het goed moeten zijn.

Als vanavond het weer een beetje mee zit, moet het lukken om een stalen bandje om de aandrijfashoes te plaatsen. Dan enkel de roet uit de motor blazen en hopen dat de keurmeester mijn wiellager slikt. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat daar niets mis mee is, en het géén geluid maakt. En die mening wordt overigens gedeeld door een kerel die jarenlang stadsbussen heeft gereviseerd, dus die zou er toch enigszins kijk op moeten hebben… Met wat geluk morgen op tijd terug van het werk, kunnen we er nog even mee langs de keuring.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 juli 2012 11:38 PM
  [ # 254 ]

Nou… Ze zou er klaar voor moeten zijn.

Bandje van de aandrijfashoes viel nog vies tegen. Kreeg het er niet fatsoenlijk op, dus heb de hele boel maar weer gedemonteerd. Voordeel: Fusee en wielmoer waren een eitje, aangezien er precies 500 meter mee gereden was sinds de boel er de vorige keer onderuit ging.

Heb mooie groene handelsplaten op de auto hangen, dus morgen ga ik een flink stuk toeren om de roetmeting binnen de normen te krijgen. Onderweg zal ik nog even een nieuw luchtfilter oppikken, aangezien deze behoorlijk vuil is. Wie weet geeft dat nét dat laatste zetje om haar binnen de normen te laten vallen…

Morgen rond half 5 zal ik melden of ik blij of gefrustreerd ben Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 juli 2012 11:43 PM
  [ # 255 ]

I’ll keep my fingers crossed!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
17 van de 35
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook