Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Roest verwijderen, nieuw stuk plaat inlassen, afslijpen, afkitten en in de anti-roest zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
RX5 dat houdt de roest tegen en dan met RX10 zwart schilderen.
Voor meer info kijk ok http://www.rx5.nl
Maar als je grondverf en in kleur wilt zetten kun je beter Fertan gebruiken.
http://www.imparts.nl/fertan/index2.html
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Thanks heren.
Ik heb een liter Fertan besteld en een halve liter steenslagbescherming. En nog een zooi spuitbussen om de kokerbalken mee vol te spuiten. Eerst dat spatbordje eens oplappen, dan zal tegen die tijd de bestelling ook wel binnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo. Ik ben maar eens met mijn spatbord begonnen. Er zat een lelijk gat in, en na al het aangetast metaal te hebben verwijderd, miste ik eigenlijk het hele onderste stuk..
Naja.. 2 componenten plamuur gehaald, lak gehaald en ik dacht, ik zal eens een poging wagen.
Damn… Das nog best moeilijk
Na een hoop plamuren, schuren en spuiten ben ik op zich nog best tevreden met het eindresultaat. Het is nu zo, dat het je niet zal opvallen als je om de auto heen loopt, maar eerlijk is eerlijk, als je er op let zie je het meteen. Maar goed… Ik ben er best tevreden mee. Wellicht dat ik er nog een keer een ander spatbord op hang, maar voor nu kan het er op zich best mee door.
Voor:
en Na:
Je ziet een knik en duidelijk de lijn waar de nieuwe lak overgaat in de oude, maar goed, dit stuk spatbord zit straks op een plek die je haast niet ziet, dus ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het op gaat vallen. En als positieve noot, naar mijn mening heb ik het in ieder geval weten te verbeteren. En dat met 2 tientjes verf en een tientje plamuur, waar ik nu nog 95% van over heb
De dorpel staat nu voor de 2e keer in de anti-roest, en ik moet zeggen dat dat er ook zeer hoopgevend onderuit komt De dorpel zelf is gewoon te redden, ga er enkel een nieuwe afdekking aan de voorkant in maken.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig, maar had je die lijn van het kleurverschil niet precies onder de stootstrip kunnen doen? Dan was het kleurverschil nog veel minder opgevallen.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dat was ook een optie geweest inderdaad.
Nadeel dan is weer dat het een stuk hoger zit, en dus weer meer in het gezichtsveld. Wellicht dat als straks alles af is, het me toch gaat irriteren, en ik gewoon twee nieuwe spatborden in kleur laat spuiten .
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Bertje Beige..
Mag ik je bedanken voor je opbouwende kritiek?
Ik heb er nog eens goed naar gekeken, en besloten om jouw tip ter harte te nemen, en het opnieuw te doen. Echt… Ik had nooit voor mogelijk gehouden dat het zou goed zou lukken!! Sorry.. Niet mijn bedoeling om arrogant over te komen, maar damn, wat ziet dit er lekker uit nu
Goed… een foto globaal van het spatbord:
En een foto van zéér dichtbij van de overgang. Ik moet toegeven je ziet het, maar als ik je vraag de overgang zo op het spatbord aan te wijzen, weet ik zeker dat je een paar minuutjes aan het zoeken bent!
Je ziet bij het begin van de strip net de overgang lopen, maar dat is echt minimaal. Eerst zag je toch wel duidelijk direct welk deel gespoten was. Ik heb een tip gekregen van die handelaar waar ik boven woon. Heb een blokje van een cm of 3 hoog op de plek van de strip geplaatst, en de rest afgeplakt. Vervolgens als het ware over dat blokje de lak op het spatbord gespoten. Daardoor is de laklaag direct achter de strip nu zeer dun, en wordt de laag dikker naarmate je verder van de strip komt.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Graag gedaan, Het kleurverschil is nu echt minimaal, moest de foto goed bekijken Mooi dat je nu helemaal tevreden bent, ook ik heb met een spuitbus wel plekje’s bijgewerkt, die een ander helemaal niet ziet.
Zelf weet en zie je toch veel meer aan je eigen auto, het mooiste is als je zelf tevreden en voldaan terug kunt kijken op de gedane werkzaamheden, en dat lijkt me hier wel het geval
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Even een korte vraag.
Weet iemand of je de plaatjes waar de kopse kanten van de dorpels mee afgedicht zijn, los kunt kopen? Dat plaatje staal is zo minimaal dun, dat er meer mensen moeten zijn waar dat bij weggerot is…
Kan het ook wel op maat maken natuurlijk, maar als het zo te krijgen is scheelt dat weer een hoop werk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nee, die moet je zelf (laten) maken.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Weer eens een update voor deze TRD…
Ik heb de rechterdorpel flink aangepakt. Nieuwe stukken er in, en alles weer keurig zwart gelakt, na het behandelt te hebben met Fertan en roestwerende primer.
Ben er content mee:
Even niet letten op die vouw in de deur, maar de dorpel is zwart
Kwam nog iets leuks tegen onder mijn achterspatbord:
Iemand een idee wat dit precies is? Zit recht boven de remschijf achter.
Is het een groot probleem? En kan ik er via de binnenkant ergens bij dat iemand weet? Dan is het namelijk een stuk makkelijker schoonmaken en dicht maken…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wellicht ontstaan door een missend/slecht aanslagrubber voor de draagarm?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt… Maar dat is ongetwijfeld mijn manco
Als je het toevallig hebt over die halve rubber bol die boven de draagarm zit, die zit praktisch geheel los.
Nog tips hoe ik dit herstellen kan?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Volgens mij is het een kokerbalk, ik ben er zelf ook mee bezig, alleen dan op een iets andere plek. Goed kaal maken en waar nodig wegslijpen, en fatsoenlijk dicht lassen en afwerken. Dit is een lekker stukje wat (zeker in de winter) een hoop ellende te verduren krijgt. En zit hier die halve rubberen bol of dat andere ‘verende’ rubberen ding?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Je ziet dat gat, en daaronder zie je nog een stuk staal naar beneden gaan dat achter die plaat die achter de remschijf zit verdwijnt. (mooie cryptische omschrijving, weet echt niet hoe dat ding heet).
Dat stukje staal loopt nog een cm of wat door, en dan zit daar zo’n rubber dop op. Lijkt mij te voldoen aan een halve bol. Die hele dwarsbalk onder de auto lijkt overigens wel wat aangetast door de roest…
Vanavond alle modder er eens af spuiten, en kijken wat de verdere schade nog is…
Word een uitdaging, lassen is niet echt iets wat ik zelf kan vrees ik…