Gister een erg leuke break gekocht, dus hier een nieuw topic.
Foto is van de vorige eigenaar.
Nu ben ik wel een andere oldtimer gewend(reeds verkocht 4-‘12)
maar de gs is het tegenovergestelde van de alfa Montreal
dus net zo leuk, en uit dezelfde tijd!
De GS staat nog in de loods bij de vorige eigenaar,van de week ophalen
als het droog is, want ik wil m eerst ff controleren wat betreft tectyl
en of kale plekken of roest en zonodig behandelen en er moet apk op.
Foto’s en verdere verhalen over de break volgen dan.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuke, die Montreal. Daar heb ik nog heel wat uren mee lopen vechten vroeger. Vooral met dat geweldige spica-injectiegebeuren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja dat spica gebeuren is echt super,
eenmaal goed afgesteld en je hebt nooit(bijna) geen gezeur meer.
Altijd beter dan 4 dubbele dellorto’s. Ga die maar s afstellen 2x per jaar of zo, net als de ferrarivrienden uit die tijd doen.
Maar das ook toeval, zoveel montreals zijn er niet in nederland.
Ik zou zeggen haal de herinneringen nog maar even op bij de Montrealsite(heb je een weekje)
http://www.alfamontreal.info/
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Leuk om te horen dat deze GS ook weer een goede eigenaar heeft gevonden.
Wel even lid worden van de vereniging Makkelijk voor de
onderdelen en leuke evenementen.
Vandaag de GS laten keuren, afgekeurd op een paar kleine dingentjes,
-koplampen afstellen, =gedaan.
-Uitlaat klemmetje lekte wat. =gedaan.
-Achterremmen doen het niet?? Geen idee wat dat nou is??
-Meteen olie ververst.
Achterremmen doen helemaal niks,0000 newton!!. Even achterwiel eraf gehad, blokken eruit gehad, zuigers even heen en weer gedrukt, maar gebeurt helemaal niets.
Nou had ik al wat topics gelezen daarover en is waarchijnlijk lucht, dus ontluchten wou ik
gaan doen maar de nippels zitten te vast, daar kijk ik maandag dan wel naar want het was al laat en
waarschijnlijk gaan ze afbreken dus wil ik warmstoken proberen en alvast nieuwe nippels meenemen
als ze wel afbreken enz enz. Zit er nog iets in de leiding naar de klauw, remdrukregelaar die dicht zit ofzo?? Iemand ideeen??
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ongetwijfeld ten overvloede, maar ik vraag het maar even voor de zekerheid: er stond toch wel druk op de achterwielen, hè? Of de wagen in de hoogste stand?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Zeker niet ten overvloede,is mn eerste gs.
Maar het was op de remmenbank in de rijstand,
en nog een keer over de remmenbank in de hoogste stand(je gaat maar wat proberen)
Maar geen enkele remwerking, er werd niet eens vertraging gemeten.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De GS heeft geen druk verdeler. De druk in de achtervering stuurt de achterremmen en is daarmee belastingafhankelijk. In de hoogste stand MOEt er LHM uit je ontluchting komen als je op het pedaal drukt. zoniet, dan is er ergens een blokkade of knik. wellicht verstopte ontluchtnippels?
los de aanvoerleing een paar slagen en kijk of er LHM komt.
Wow! een montreal! wat een mooie wagen buurman!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wim V8 schreef:Altijd beter dan 4 dubbele dellorto’s. Ga die maar s afstellen 2x per jaar of zo, net als de ferrarivrienden uit die tijd doen.
Och, mijn sm heeft 3 dubbele webers en dat verloopt ook als de ziekte. Geen probleem dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bogaard77 schreef:De GS heeft geen druk verdeler. De druk in de achtervering stuurt de achterremmen en is daarmee belastingafhankelijk. In de hoogste stand MOEt er LHM uit je ontluchting komen als je op het pedaal drukt. zoniet, dan is er ergens een blokkade of knik. wellicht verstopte ontluchtnippels?
los de aanvoerleing een paar slagen en kijk of er LHM komt.
Ja maar dat was het probleem, die nippels zitten te vast en gaan waarschijnlijk afbreken, dus
daar wou ik vanmiddag niet meer aan beginnen.
Maandag weer even tijd voor, kan ik meteen nieuwe nippels meenemen, denk dat ik t spul maar voorzichtig warmstook. Aan de aanvoerleiding had ik nog niet gedacht om die even te lossen.
Ook maandag maar weer, morgen eerst maar eens naar M.E.C.C.
Gr. Wim.
Vanmiddag weer ff verder gegaan met de afkeurpunten, nu dus wel de onluchtingsnippels los gekregen, de achterremmen ontlucht, er kwam veel bruine!! rommel uit en hoop lucht. Hendel in de hoogste stand, en tijdens ontluchten ging de draagarm nog meer zakken. Hij ging dus eerst niet hoger, nu opeens wel.
Auto op de wielen gezet van de brug af en stond ie al veel hoger, op rijhoogte gezet, stukje rijden
terug de remmenbank op en het viel al op met rijden, de remmen doen het weer, super, rijd en veert ook anders. Binnenkort maar even de hele lhm toestand verversen ivm die bruine drap! Bedankt voor de tips, gr. wim.
Gister is ie dus goedgekeurd. Maar nu al geen voorremmen meer??
Nu ik aan het rijden ben is ie echt aan het “loskomen” zeg maar.
Als ik op t rempedaal trap gebeurt er niets het is keihard en als ik
dan veel kracht zet trap ik ergens doorheen(net of ie vastzat en doorschiet)en beginnen de achterremmen
te blokkeren??
Dus tot gister geen achterremmen, nu geen voorremmen!! Maar dit is een stuk spannender
en niet mee te rijden. Wow!! Schrikken!!
Straks maar ff me sleutelboeken bestuderen die ik zaterdag hed gescoord op het MECC.
Wie heeft er een idee??
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Lucht in het systeem en/of brak remservo. Zit er nog wel genoeg LHM in het vat sinds de ontluchting?
Wel mooi dat ze alvast door de keuring is trouwens.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zal het gehele systeem schoonmaken en doorspoelen.
Tevens kan inderdaad je remsero kuren vertonen.
Snelle reacties! Super! Ja lhm genoeg, het pedaal wordt echt mechanisch tegengehouden, net of er iets voor zit.
Als ik dan veel kracht zet schiet ie er doorheen met een tik en pakt ie meteen VOL de achterremmen!! dus blokkeren achter.
Morgen maar ff kijken.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Je hebt alleen de achterremen ontlucht voor de APK? Zo ja, dan zou ik in eerste instantie de voorremmen ook gaan bleeden/ontluchten.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91