Totaal aantal Berichten: 11
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- Ami 6 Berline Grand Confort
- Xantia 2.0 HDI Break Exclusive Service
Xantia 20HDI break 2001 zonder schuifdak kent bij verschillende snelheden een irritante rammel die zich ter hoogte van de B-stijl tussen de hemelbekleding en het dak bevindt. Bij het aandrukken van de hemelbekleding houdt de rammel op. Wie kent dit euvel en wie weet wat hieraan gedaan kan worden?
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De stoffen bekleding van je hemel zit op een kunststofvezel laag geplakt. Dit geheel zit aan het stalen dak vastgekit, behalve het lagere voorste deel bij de zonnekleppen, dat zit met de klemmetjes van de kleppen vast. Voor hoever ik weet loopt er geen bedrading over de hemel heen van de ene kant naar de andere kant tussen de B-stijlen. Het enige wat ik me daardoor kan voorstellen is dat de hemelbekleding bij de B-stijlen wat los zit. Remedie in dat geval: hemelbekleding deels of geheel losmaken (daarvoor de beide zonnekleppen en bijbehorende klemmetjes (geschroefd), de kaartleeslampjes (geklikt) en de handgrepen (geschroefd) losmaken/demonteren) en de boel weer netjes aan het dak vastkitten.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 11
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- Ami 6 Berline Grand Confort
- Xantia 2.0 HDI Break Exclusive Service
Bedankt voor de uitlaeg. Ik zal van het voorjaar eens een poging wagen.
Bij een Break loopt volgens mij de bedrading voor de achterklep en ruitensproeier onder het dak door.