ik heb een Xantia break 1998 waar van het achterlicht defect is, ik heb het lampje vervangen maar zonder resultaat, het knipperlicht doet het wel het gaat om rechts achter.Het defecte lampje heb ik ook in de linket unit gezet en daar deed hij het gewoon er is dus iets mis maar wat.
Weet iemand waar ik moet zoeken
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zit er een trekhaak op? Probeer dan eens te achterhalen waar de bedrading voor de stekkerdoos is afgetakt, en ook hoe. Is dit van de rechter lamp gebeurd en met snijklemmetjes (aka scotchblokjes) o.i.d. dan zou ik eens gaan kijken of de aftakking van het rechterachterlicht niet is doorgesneden of anderszins problemen geeft.
Wat je ook eerst kunt gaan proberen is de betreffende lamphouder door te meten met een multimeter om zo te zien of de stroom vanuit de stekker nog wel de lamp bereikt, of dat de massa niet wegkan naar de stekker. Wellicht is er ergens wat corrosie opgetreden. En als je toch al aan het meten bent, check dan gelijk of er met brandende verlichting wel spanning op de betreffende stekkerpool staat. Voor schema’s van die stekkers kun je terecht in de onvolprezen Haynes bijvoorbeeld.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91