13 van de 49
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 april 2012 10:39 PM
  [ # 181 ]

Als de as al zo slecht is dan ga ik idd de tripoïdehuizen niet laten zitten. Mijn ouders zijn op vakantie, dus de grotere klussen (uitlaat, aandrijfas) moeten nog even wachten, dat ga ik niet bij mij in de smalle straat doen. Maar wel bedankt voor de tips!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 april 2012 12:11 AM
  [ # 182 ]

Aanslagrubber van de draagarm even demonteren, dan kan de bovenste draagarm zover omhoog dat de aandrijfas er zo in kan….

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 april 2012 06:11 PM
  [ # 183 ]
DriverD schreef:

Aanslagrubber van de draagarm even demonteren, dan kan de bovenste draagarm zover omhoog dat de aandrijfas er zo in kan….

Is de makkelijkste manier inderdaad.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 april 2012 10:40 PM
  [ # 184 ]

Vandaag heb ik de kinnebak vervangen door de ‘nieuwe’ kinnebak die ik onlangs op de kop heb kunnen tikken. Het front is dus weer heel. Wel preventief de holle balk van binnen voorzien van ML. Het was overigens een aardig pokkeklusje om alle schroefgaten precies voor hun openingen te krijgen, maar na een boel gepas, gemeet en gewrik zit de boel op z’n plaats.

Ook heb ik de uitlaat (middenpijp en achterdemper) vervangen, deze waren beiden rot en niet meer gasdicht.

Het ‘boogje’ van het uiteinde van de achterdemper loopt ietsje wijder dan bij de oude achterdemper, dus ik moest de spatlap iets aanpassen om de boel passend te krijgen. De middendemper op de oude tussenpijp ontbreekt bij de nieuwe pijp, deze is demperloos. Máár… het spul is weer nieuw en gasdicht en kan er voorlopig weer tegenaan!

De komende avond(en) staat vernieuwing van de rechter aandrijfas op het programma. Een tweetal vraagjes daarover vooraf: het aanslagrubber, hoe zit die gemonteerd? En wie kan mij vertellen wat de dopmaat van de naafmoer is?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Godspeed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 24-09-2011

Gepost: 30 april 2012 11:18 PM
  [ # 185 ]

Hi,

Dopmaat voor de aandrijf as is 35mm.
Staan op groot kopel en heb er een grote sleutel voor moeten lenen.

De tip van het aanslagrubber kende ik niet maar het ging ook zo zonder problemen.

Mvg

Bart

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 april 2012 11:39 PM
  [ # 186 ]

Aanslagrubber zit met een soort “klik"verbinding. Even aan de achterkant van het rubber kijken en je ziet het zo. Wijst zich vanzelf.

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 mei 2012 12:43 AM
  [ # 187 ]

De dopmaat voor de naafmoer op de aandrijfas bleek 32mm te zijn en geen 35mm, zowel op de oude als op de splinternieuwe as. De nieuwe as zit er inmiddels onder, morgenavond de wielophanging weer in elkaar Lego’en en de goedkope ‘spoel’-olie verversen voor merk-olie en hij is klaar voor twee dagen Citromobile. Ohja, en nog een nieuwe splitpen voor de naafmoer zien te vinden Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 mei 2012 12:49 AM
  [ # 188 ]

Er zijn 2 soorten aandrijfassen. Eén heeft dopmaat 32 en de ander dopmaat 35mm, dat klopt. De grens ligt ergens rond 1978-1979, dacht ik.

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 mei 2012 01:01 AM
  [ # 189 ]

Valt daarmee te stellen dat de dopmaat voor alle GSA’s 32 is? Dit even als naslag voor wie het zich later nog eens afvraagt en de zoekfunctie van dit forum gebruikt Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 02 mei 2012 01:01 AM
  [ # 190 ]

Mijn 1979’er is ook 32. Vanavond nog los en weer vastgedraaid.

De sloper was trouwens ook 32 en die was van 1977.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 mei 2012 12:09 AM
  [ # 191 ]

Zo, klus geklaard! Na gisteravond de aandrijfas al te hebben ingebouwd heb ik vanavond de rest weer teruggemonteerd. Vervolgens de olie nog even gewisseld. Op tijd klaar voor Citromobile!

Nog even wat plaatjes van de aandrijfaswissel:

Natuurlijk moet er nog wel één en ander gebeuren, maar langzaam maar zeker probeer ik het beestje weer een beetje frisser te krijgen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 mei 2012 01:00 AM
  [ # 192 ]

Goed bezig weer!  very good

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 mei 2012 05:56 PM
  [ # 193 ]
japv schreef:

Valt daarmee te stellen dat de dopmaat voor alle GSA’s 32 is? Dit even als naslag voor wie het zich later nog eens afvraagt en de zoekfunctie van dit forum gebruikt Razz

35mm bij mijn GSA uit 83 Smile
32mm bij de nieuwe aandrijfas die via de club kwam.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 mei 2012 06:45 PM
  [ # 194 ]

Maar was de as zélf dan wel gelijk?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Godspeed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 24-09-2011

Gepost: 04 mei 2012 11:28 PM
  [ # 195 ]
Maus schreef:
japv schreef:

Valt daarmee te stellen dat de dopmaat voor alle GSA’s 32 is? Dit even als naslag voor wie het zich later nog eens afvraagt en de zoekfunctie van dit forum gebruikt Razz

35mm bij mijn GSA uit 83 Smile
32mm bij de nieuwe aandrijfas die via de club kwam.

Mijn GSA van dec 84 was dus ook 35mm.

32 is wel makkelijker als dop te vinden Smile Je had geluk.

Profiel  
 
 
13 van de 49
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook