21 van de 49
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 11 juni 2012 09:55 PM
  [ # 301 ]

Dag Jochem,

ik heb bij het uitbouwen van de motor geen probleem gehad met dat uitlaatpijpje.
Er zit een beugel net ter hoogte van de traverse van de ophanging, die kon ik losmaken en dan het pijpje over de aansluiting heffen. Niks moeten forceren en echt heel vlot gegaan. Lager, aan de uitlaatpijp zit nog een beugel. Die is ook wat los gedraaid. Misschien heeft dat ook wel wat geholpen.

Veel succes nog.

Bart

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 11 juni 2012 10:01 PM
  [ # 302 ]

Dankjewel voor je toelichting, ik ga het morgenavond weer proberen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 juni 2012 01:24 AM
  [ # 303 ]

En het blok ligt eruit!

Het recalcitrante hotspotpijpje is uiteindelijk gezwicht voor mijn onweerstaanbare charmes Razz Het blok eruit halen ging niet helemaal soepeltjes (ik was in m’n eentje), maar het is allemaal heel eruit gekomen. Ik heb me allereerst op de koppeling gericht. En dan zeggen plaatjes wellicht meer dan woorden:

Links nieuw, rechts oud

Het druklager

Busje in het vliegwiel, het ringetje heb ik er al uit gehaald

En het typeplaatje op het blok weer ontdaan van een dikke laag vuil

Het is mijn eerste koppelingswissel, dus erg veel referentie heb ik niet, maar volgens mij ziet de plaat er nog wel aardig uit. Hoe de drukgroep er aan toe is vind ik moeilijk te zeggen, iemand daar een mening over? En natuurlijk komt er wel een hele nieuwe koppelingsset op.

Komende donderdag weer verder, eens zien of ik het bronzen busje er uit ga krijgen met een boor en wat vet, of dat er creatievere methodes noodzakelijk blijken.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 13 juni 2012 01:26 AM
  [ # 304 ]

Bij mijn koppeling waren enkele drukveren een beetje ingedrukt, die kwamen niet meer terug.
Verder: Goed werk!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 13 juni 2012 01:27 AM
  [ # 305 ]

Btw, wat is die bol aan de uitlaat? Die heb ik niet…?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2012 07:35 PM
  [ # 306 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 juni 2012 07:42 PM
  [ # 307 ]

Dankjewel!

@Maus: geen idee, dat zal ik ook aan de experts moeten overlaten. Als ik wat plaatjes google van GS/A-motoren dan zit die er soms wel en soms niet.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 juni 2012 08:58 PM
  [ # 308 ]

Goed werk Jochem!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 juni 2012 09:09 PM
  [ # 309 ]

Goed bezig!

En die drukgroep lijkt me ook wel normaal.
Alleen die bruine aanslag op het raakvlak heb ik nog nooit gezien. Op de closeup foto zie je dat goed maar op die andere foto weer niet.

Lekker boeiend ook, komt toch een nieuwe in.  Wink

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 13 juni 2012 11:52 PM
  [ # 310 ]

Goed bezig! Smile

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 juni 2012 10:37 PM
  [ # 311 ]

Het oude busje liet zich uiteindelijk met veel moeite verwijderen m.b.v. een dremel. Het nieuwe busje zit erin, nieuwe koppeling erop. Volgende week verder met de d-riemen en de cilinderkop.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 juni 2012 01:39 PM
  [ # 312 ]

Mij kwam het volgende te laat ter ore: het busje moet voor montage een tijdje in olie weken. Het is nml poreus materiaal.
Ik heb het als oplossing een paar keer goed dik ingesmeerd met motorolie en laten inweken. Daarna heb ik wat lagervet in het busje en om de priseas gedaan voor montage…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 juni 2012 08:27 PM
  [ # 313 ]

Mij kwam dat gelukkig tijdig ter ore, mede door wat ik in jouw topics las, dus dat nieuwe busje heeft een dikke week in olie liggen weken. Maar toch, fijn dat er wordt meegedacht Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 17 juni 2012 02:52 AM
  [ # 314 ]

Ik heb dat busje niet vervangen want ik kon het niet vinden…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 juni 2012 01:41 AM
  [ # 315 ]

Goed, ik ben weer wat verder gekomen. Van het blok heb ik de distributieriemen gemarkeerd en gedemonteerd, en de HD-pomp en stalen leiding liggen eraf. Van de te plaatsen kop heb ik de nokkenaspoelie uiteindelijk losgekregen en de nokkenas eruit gehaald. De nokkenaskeerring zit alleen zo ontiegelijk vast dat ik hem er niet uit krijg. En zo los op de werkbank lukt het me ook niet om er een paar parkers in te draaien, ze komen er niet doorheen. Wat nu?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
21 van de 49
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook