Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Dag Jochem,
ik heb bij het uitbouwen van de motor geen probleem gehad met dat uitlaatpijpje.
Er zit een beugel net ter hoogte van de traverse van de ophanging, die kon ik losmaken en dan het pijpje over de aansluiting heffen. Niks moeten forceren en echt heel vlot gegaan. Lager, aan de uitlaatpijp zit nog een beugel. Die is ook wat los gedraaid. Misschien heeft dat ook wel wat geholpen.
Veel succes nog.
Bart
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dankjewel voor je toelichting, ik ga het morgenavond weer proberen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En het blok ligt eruit!
Het recalcitrante hotspotpijpje is uiteindelijk gezwicht voor mijn onweerstaanbare charmes Het blok eruit halen ging niet helemaal soepeltjes (ik was in m’n eentje), maar het is allemaal heel eruit gekomen. Ik heb me allereerst op de koppeling gericht. En dan zeggen plaatjes wellicht meer dan woorden:
Links nieuw, rechts oud
Het druklager
Busje in het vliegwiel, het ringetje heb ik er al uit gehaald
En het typeplaatje op het blok weer ontdaan van een dikke laag vuil
Het is mijn eerste koppelingswissel, dus erg veel referentie heb ik niet, maar volgens mij ziet de plaat er nog wel aardig uit. Hoe de drukgroep er aan toe is vind ik moeilijk te zeggen, iemand daar een mening over? En natuurlijk komt er wel een hele nieuwe koppelingsset op.
Komende donderdag weer verder, eens zien of ik het bronzen busje er uit ga krijgen met een boor en wat vet, of dat er creatievere methodes noodzakelijk blijken.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Bij mijn koppeling waren enkele drukveren een beetje ingedrukt, die kwamen niet meer terug.
Verder: Goed werk!
Btw, wat is die bol aan de uitlaat? Die heb ik niet…?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig Jochem!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dankjewel!
@Maus: geen idee, dat zal ik ook aan de experts moeten overlaten. Als ik wat plaatjes google van GS/A-motoren dan zit die er soms wel en soms niet.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Goed werk Jochem!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Goed bezig!
En die drukgroep lijkt me ook wel normaal.
Alleen die bruine aanslag op het raakvlak heb ik nog nooit gezien. Op de closeup foto zie je dat goed maar op die andere foto weer niet.
Lekker boeiend ook, komt toch een nieuwe in.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Goed bezig!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het oude busje liet zich uiteindelijk met veel moeite verwijderen m.b.v. een dremel. Het nieuwe busje zit erin, nieuwe koppeling erop. Volgende week verder met de d-riemen en de cilinderkop.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mij kwam het volgende te laat ter ore: het busje moet voor montage een tijdje in olie weken. Het is nml poreus materiaal.
Ik heb het als oplossing een paar keer goed dik ingesmeerd met motorolie en laten inweken. Daarna heb ik wat lagervet in het busje en om de priseas gedaan voor montage…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mij kwam dat gelukkig tijdig ter ore, mede door wat ik in jouw topics las, dus dat nieuwe busje heeft een dikke week in olie liggen weken. Maar toch, fijn dat er wordt meegedacht
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb dat busje niet vervangen want ik kon het niet vinden…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Goed, ik ben weer wat verder gekomen. Van het blok heb ik de distributieriemen gemarkeerd en gedemonteerd, en de HD-pomp en stalen leiding liggen eraf. Van de te plaatsen kop heb ik de nokkenaspoelie uiteindelijk losgekregen en de nokkenas eruit gehaald. De nokkenaskeerring zit alleen zo ontiegelijk vast dat ik hem er niet uit krijg. En zo los op de werkbank lukt het me ook niet om er een paar parkers in te draaien, ze komen er niet doorheen. Wat nu?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91