Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De dealer- en raamstickers kostten tussen de 5 en 10 euro per stuk, de transferlettertjes van de typeaanduiding waren zo’n 15 euro geloof ik. Voor een stukje maatwerk een prima prijs vind ik.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dus als ik een leuke dealersticker zie moet ik een échte HD digifoto maken en dan is dat genoeg, dat schept mogelijkheden !
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En de sticker even opmeten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
japv schreef:Oh ja, vanmorgen op de snelweg nog de 151 km/u op de GPS aangetikt, ding gaat als de brandweer en had denk ik nog wel ietsje sneller gekund
Goed ingereden door de vorige eigenaar van het blok!
Kun jij mij jouw e-mailadres pb-en. Ik heb ook nog een dealersticker op foto waar ik er twee van wil laten maken. Wellicht kun jij dat voor mij verzorgen door degene die dat ook voor jouw heeft gedaan. Dan kan ik die foto naar je mailen.
Zou je dat willen doen?
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Die garage ken ik! Mijn zus woonde in de jaren 80 in Wonck, een kilometertje van Bassenge. Daar lag deze grote Citroën garage langs de doorgaande weg. Ben ik destijds ook wel eens naar GSA’s wezen kijken. Geinig!
Wat een geweldig detail op deze prachtige GSA!
Echt super.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
2400gti schreef:Goed ingereden door de vorige eigenaar van het blok!
Zo is dat, mijn dank daarvoor!
charmille schreef:Die garage ken ik! Mijn zus woonde in de jaren 80 in Wonck, een kilometertje van Bassenge. Daar lag deze grote Citroën garage langs de doorgaande weg. Ben ik destijds ook wel eens naar GSA’s wezen kijken. Geinig!
Hé, da’s grappig inderdaad! De beide vestigingen van deze garage bestaan trouwens allebei nog altijd, ook nog steeds als Citroën-dealer.
En dankjewel Wouter
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Die prijzen zijn niet slecht voor zo’n prachtig resultaat!
Bedankt voor de info!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mijn GSA is af-fabriek voorzien van een ruitensproeierpompje met een plunjer, dus één keer drukken op de knop is een lullig tufje vloeistof op de ruit. Een systeem wat ik niet prettig vind werken, ik hou van een schone ruit, dus gebruik de sproeier regelmatig en wil dan niet eerst tig keer moeten ‘pompen’ voordat er eindelijk genoeg vloeistof op m’n ruit zit.
Toen ik de GSA kocht zat er al een extern motorpompje bij het vat, ter vervanging van de - vastzittende - plunjerpomp. Het ding lag ergens los achter het LHM-vat, niet echt fraai vond ik.
Al een tijdje zat ik er over te denken om de boel om te bouwen naar het systeem wat in latere GSA’s is gebruikt, namelijk een reservoir met interne elektrische motorpomp. Een beter systeem, en het oog wil ook wat. Toen ik onlangs bij een mede-hobbyist was om door wat overtollige onderdelen te grasduinen trof ik daar een dergelijk vat met interne motorpomp. Ondanks dat de motor niet werkte toch de boel maar meegenomen, een pompje zou later wel volgen, mijn huidige systeem werkte nog wel… Tot gisteren ineens het externe pompje het begaf; je zal het net zien. Vandaag bij een andere onderdelenbron een passend - en werkend - motorpompje gevonden en vanmiddag de zwik maar eens overgezet.
De ruitensproeierkopjes hebben elk maar één sproeimondje, wat ik ook wat magertjes vond. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de sproeikopjes van de Citroën Saxo/Peugeot 106 exact dezelfde pasvorm hebben qua montage en bovendien per kopje twee mondjes hebben, alleen is het zichtbare deel een millimetertje smaller. Dus op de sloop een setje 106-kopjes gescoord en die in de motorkap van de GSA gemonteerd.
En zo heb ik weer een prima zicht van achter het stuur van de GSA, ook als de ruit vuil wordt. Toch een klein extra stukje passieve veiligheid. En om het af te leren nog een paar plaatjes van de GSA van zojuist.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het is een erg mooie gsa geworden!, Handig van die ruitensproeiers, als ik op de sloop ben neem ik ook wat van die peus sproeierkopjes mee haha.
Ga je nog naar het bx/gsa treffen bij bonhof op 28 sept?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Heb die er hier ook uitgehaald, moet dan bij een AX of ZX zijn.
Verder zitten die ook op de Peu 309
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
@Art: Mwoah, foto’s doen de auto goed, maar het is nog steeds geen showroomexemplaartje hoor De Bonhof-meeting is zeker de bedoeling, voor mij toch redelijk om de hoek en, in tegenstelling tot vorig jaar, ligt dit jaar m’n motorblok er niet naast
@paso: Ik begrijp je niet helemaal, wat bedoel je precies? Sproeikopjes of pompjes?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dan zie ik jou en de auto daar waarschijnlijk nog wel. Ondanks dat het bijna 1,5 uur sturen is staat het wel in de planning om er heen te gaan.
Volgens mij bedoeld paso dat de sproeiers van de ax, zx en peus 309 ook passen??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Inderdaad de sproeikopjes.
Pompjes zijn van het type dat onderaan in de zijkant zit zoals het moderner spul, dus niet zoals op de foto hierboven.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017