4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Bas a.k.a. Punaxio met de Citroën AX 10E (1988)
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 06 april 2012 07:43 PM
  [ # 46 ]
Maurice van Mourik schreef:

Oooh, Bas, wat ben jij een purist, ik zei het voor de grap…
Er zijn dus echt mensen die zonder radio willen rijden Laughing

Hahaha. Er hoort geen radio in, dus mag er geen radio in Very Happy
Maar, daar ga ik wel spijt van krijgen denk ik. Zeker op zulke afstanden naar Hedel.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 06 april 2012 07:45 PM
  [ # 47 ]

Overigens nog even een reactie op Pascal. Ik zie dat jij wel een rechterbuitenspiegel hebt?! Die heeft mijn 1 jaar jongere 10E dan weer niet….
Of is die later gemonteerd?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 april 2012 07:54 PM
  [ # 48 ]

Hier gaat mijn visahartje sneller van kloppen, ik ben bijkans jaloers…
gimme
Ik vraag me af of ik het tzt ook bij de saxo ga voelen smirk

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 06 april 2012 08:20 PM
  [ # 49 ]

Vond dit wel even leuk….

Omdat ik van beroep rijinstructeur ben heb ik gisteren omdat ik de lesauto bij huis had het dakbord van de lesauto gehaald om van de AX een leswagen te maken:

Heb alleen even de reclame onherkenbaar gemaakt…

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 april 2012 08:38 PM
  [ # 50 ]

Zou je eens mee bij een cursist aan moeten komen…
Die springt van schrik voor de rest van z’n leven op zijn mobylette( moby=mijn sinonym voor bromfiets)
Geen A/C, geen stuurbekrachting, luxe? neen, daar deejen we nog niet aan in de 80`s…
Oh, en dan die rare knop waar je aan moet trekken als je wilt “koudstarten”... Laughing

Mijn partner geeft ook rij-onderricht.
In een Seat leeuwtje, maar zijn baas is ook wel te porren voor DS4 tjes als die vreselijke franco-bakken ingeruild moeten worden

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 06 april 2012 08:47 PM
  [ # 51 ]

Nu nog dubbele bediening in de AX en het kan, echter zijn voor een examen 5 deuren verplicht.

Als ik zou moeten kiezen wilde ik ook wel graag met een franse auto lessen. Peugeot 308, 207 of Citroen C4, C3. Liever nog met iets ouds, maarja daar kan je niet mee aankomen natuurlijk.

Helaas moet ik het met een VW Polo Bluemotion doen van nu 3 maand oud, leerlingen vinden het geweldig natuurlijk.. VW. Ik helaas niet. Handig is wel het start-stop systeem. Slaat de motor af, wat frequent gebeurt doordat leerlingen graag z.s.m. bij een kruispunt vandaan willen, en trappen ze de koppeling weer in slaat ‘ie automatisch aan. Ideaal!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 april 2012 09:00 PM
  [ # 52 ]

Viel mij ook al op toen ik laatst even “te gast” was in dat vreselijke les-hok…
Ik denk dat ze de DS4 ook wel een vette bak vinden ondanks het feit dat het niet zo`n teutoon is.

Een rijschool met een AX, hoe zou dat zijn anno nu?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 06 april 2012 09:10 PM
  [ # 53 ]

Ah, daar wil ik ook wel rijlessen in krijgen Cool Ik heb zelf lessen in een Volvo V50. Ook geen straf, maar een AX lijkt me een ideale lesauto! Geen stuurbekrachtiging, rij-eigenschappen van een kart, dus uitermate geschikt om in te leren rijden. Moet je alleen wel een 5-deurs hebben Mr. Green

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 april 2012 05:43 PM
  [ # 54 ]

Rechterbuitenspiegel is altijd een optie (op de E) geweest Bas, en ach: die dingen kosten iets van 6 of 8 euro nieuw.
Voor het overige is Pino origineel.
Bij mij zit de cassette/radio er al heel lang in, dus dat laat ik zitten.
Ik heb ook maar één box; 15W en die zit onder het dashboard in de passagiersvoetenbak (zeg maar onder het legvak)..brute power dus.
Lekker ‘ouderwetsch’ met zo’n draai- aan/uit/volumeknoppie..lache man.

Aangezien er ook geen rembooster in Pino zit, (net als in m’n Mini niet), moet je dus vrij hard trappen wil je enige remvertraging creëren…alles went maar voor de verwende automobilist van nu natuurlijk waanzin.
Als mensen bij mij in de auto stappen vragen ze ook altijd waarom ik dat ‘ding moet uittrekken’...“choken heet dat, da’s van vroeger nog toen auto’s nog auto’s waren en geen rijdende PC’s” zeg ik dan.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 april 2012 07:46 PM
  [ # 55 ]

Of;  “Ooooh, zo`n ding heeft nog een handchoke, is ie al zo oud”
(maurice; ja, 27 jaar schamper ik dan)
“hij start wel lekker snel he? voor zo`n oud beestje”
(maurice; dat komt door het goede onderhoud)
“vroeger kon je nog wat zelf doen aan de auto”

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 22 mei 2012 05:39 PM
  [ # 56 ]

Kleine update,

Omdat ik na Citromobile veel goed gepoetste Citroëns gezien heb, kriebelde het heel erg de AX is goed te gaan poetsen.
Bij de automaterialenhandel duur spul van Meguiars gehaald en de AX goed gekleid, gepolijst met commandant en met wax van Meguiars gepoetst.
Het resultaat mag er dan ook zijn! Wat is ze mooi geworden Very Happy


Onder de dakstrips, voor


Na…

Binnenkort ga ik samen met medeforummer MBa@NL de koppakking met alle daarbij behorende pakkingen en de distributieriem met de daarbij horende rolletjes en waterpomp vervangen. Een grote beurt dus eigenlijk. Heeft ze wel verdiend! De d-riem is 10 jaar oud, echter maar 40k gereden, maar ik wil het zekere voor het onzekere.

Vanavond gok ik wel een paar meer foto’s gemaakt te hebben. Ben van plan een rondje te toeren vanavond met dit mooie weer!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 mei 2012 07:30 PM
  [ # 57 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 mei 2012 10:23 PM
  [ # 58 ]

Mooi werk man! Ook goed dat de motor een hele grote beurt krijgt!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2012 10:49 PM
  [ # 59 ]
Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 22 mei 2012 10:56 PM
  [ # 60 ]

Vanmiddag nog even bezig geweest met de bumpers. Heb ze behandeld met gekookte lijnolie en dat lijkt direct een stuk beter! Smile


Verschil is te zien..

Vanavond even een heerlijk rondje gereden met het ding waaruit de volgende foto’s zijn ontstaan in de omgeving Klazienaveen (dr)

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook