Beste leden,
2 jaar geleden zijn er 4 veerbollen vervangen aan de CX,
de centrale bol dus niet, de auto rijdt inmiddels weer als een bolderkar, veert erg stug dus;
Heeft iemand een idee, waar dit aan kaan liggen?
Het waren nieuwe veerbollen van het merk IFHM, de LHM is nieuw en vers…
Bedankt vast, ik vraag het namens een cx-rijder.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bolderkarren: Of de auto staat te hoog of de bollen zijn leeg.. FF testen dus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan ben ik benieuwd naar wat dan de juiste rijhoogte is?
Ik heb namelijk wel hetzelfde. Het is een turbo, maar hij veert ook hard. Verder recentelijk alle bollen vernieuwd danwel bijgevuld, en verse lhm ed.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
om een ruw idee te geven, aan de achterklepjes ongeveer in het midden van je wiel, bij een serie 2 zo goed alsperfect in de midden, bij een serie 1 komen de klepjes er net boven.
bollen moeten heus meer dan 2 jaar meegaan (op mijn Prestige al 4 jaar IFHS bollen, en ze veert nog steeds goed)














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als de draagarmlagers achter verrot zijn veert ie ook niet meer zoals het moet hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Draagarmlagers kan natuurlijk, maar naar mijn ervaring rijdt het dan niet als een bolderkar…. Maar goed, dat is misschien persoonlijk
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
demuywo schreef:om een ruw idee te geven, aan de achterklepjes ongeveer in het midden van je wiel, bij een serie 2 zo goed alsperfect in de midden, bij een serie 1 komen de klepjes er net boven.
Voor de volledigheid: Dat is omdat de klepjes van serie 1 schuin naar boven weglopen en die van serie 2 recht naar achteren. Rijhoogte is hetzelfde.