3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX GTi Automaat 1992 - Verkocht (P17)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 april 2012 09:19 PM
  [ # 31 ]
Timo1990 schreef:

Wat kan dit zijn?

Mooi dat je er blij mee bent Timo! automaat rijden is wel zo lekker!
Over het bovenstaande, is het kachelpanneeltje. Oftewel de weestand achter de knoppen.

Niet het leukste klusje om hem te vervangen maar goed te doen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 april 2012 09:56 PM
  [ # 32 ]

Zit dat in het printplaatje achter de draaiknoppen?

Bossinkje schreef:

Het is een erg gave BX, echt! Ziet er nog goed uit. Veel plezier ermee! Het zou toch wel zonde zijn om de XM weg te doen, vooral na al dat werk.. Wink

Maar er moet ook nog heel veel aan de XM gebeuren Wink

citroenbxcx schreef:

Jou auto komt van oorsprong bij Martin de Haan vandaan uit Alblasserdam, ik herken het stickertje op je achterklep, mijn groene bx automaat komt daar ook vandaan Smile

Klopt!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 25 april 2012 10:30 PM
  [ # 33 ]

Ik denk dat paneeltje ja, die klus heb je al eens gefixed is het niet? Kabels etc hoeven hiervoor niet los, enkel de stekker achterop.
Zo’n paneeltje heb ik nog wel liggen, alleen de witte schijf mist daarop

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 april 2012 10:34 PM
  [ # 34 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203225/

Hier staat ook nog wat m.b.t. de ventilator…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 april 2012 10:36 PM
  [ # 35 ]

Dat is een BX serie 1, zit net even anders.  Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 april 2012 10:39 PM
  [ # 36 ]

confused

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 april 2012 11:48 PM
  [ # 37 ]

Ik heb vanavond nog even gekeken, en toen zag ik een bruin kabeltje uit het kachelhuis lopen, naar de scheiding paravan - motorruimte. Volgens mij is hier gerotzooit met de massa, en staat er nu gewoon constand 12V op het kachelhuis?! Haal ik het kabeltje los, gebeurt er ook echt helemaal niks meer.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 april 2012 11:50 PM
  [ # 38 ]

Ik wilde het net gaan zeggen. Als je fan continue draait, dan hebben ze ‘m gewoon kortgesloten voor bijv. de APK. Dat paneeltje heeft daar niet veel mee te maken, daarmee draait ‘ie eerder níet.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 april 2012 11:53 PM
  [ # 39 ]

Wilde gok: defecte kachelweerstand overbrugd?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 april 2012 11:57 PM
  [ # 40 ]

De fan krijgt 2x12V als hij uit staat, dus 0V spanningsverschil. Als je een van de twee aansluitingen aan de massa hangt begint ‘ie voluit te draaien, heel erg makkelijk dus Smile. Die weerstand zal wel lekker aangekoekt zijn en daardoor niet goed meer werken.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 april 2012 11:21 AM
  [ # 41 ]

Samengevat, de kortgesloten massa verwijderen, en een andere kachelweerstand achter de knoppen zal het waarschijnlijk oplossen?!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 april 2012 11:30 AM
  [ # 42 ]

Check eerst even of deze massadraad niet een doorgeknipte voedingsdraad is, want dan moet je die eerst weer doorverbinden om weer 2x 12V te krijgen. En idd de kachelweerstand vervangen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 april 2012 12:07 PM
  [ # 43 ]

Er zal vast wel te achterhalen zijn welke draad afgesloten is en daarna met de massa verbonden is. Dus dan is het simpelweg de modificatie weer ongedaan maken.

Als de fan het daarna niet doet moet je naar de kachelweerstand kijken, en die zit níet achter de knoppen, maar in de plastic behuizing van de fan. Vlakbij de ruitenwissermotor zit een module en dat is vaak de hoofdverdachte.

3e foto van onder:

http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Dashboard-5.html

Links van dat beugeltje.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 april 2012 12:55 PM
  [ # 44 ]

Ziet er uit als een erg mooie wagen Timo, veel plezier er mee! Die 16V MK1 velgen staan ‘m goed Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 april 2012 01:03 PM
  [ # 45 ]

Dat zijn standaard GTi velgen toch? Bij de 16v zijn ze alleen .5j breder. Naast de 16v mk2 velgen de mooiste velgen als je het mij vraagt.

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook