9 van de 36
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 juni 2012 04:56 PM
  [ # 121 ]
La Léo schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Oke, ik heb vandaag geinformeerd naar een ontstekingsmodule en de warmtegeleidendepasta..
Van de week weet ik hoe duur zo iets kost zo wel nieuw als 2dehands..


Volgens mij kost die nieuw iets van € 50,00 ex BTW (van Hella)
Van Bosch is ‘ie rond de € 70,00

Origineel bij de dealer €133,88

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juli 2012 08:18 PM
  [ # 122 ]

Uhm tja….....

De onstekingsmodule en de pasta is er nog steeds niet besteld… Maar ik rij al een tijdje zonder problemen rondt.. Sinds ik de tankdop niet helemaal dicht draai, nergens meer last van gehad…. (Ontluchting tank niet echt goed meer?)

Voor de rest blijft het een geweldige voor der bij, de meeste kilometers wordt met de digit gedaan, maar binnenkort mag de V6 de plaats van de digit innemen, die krijgt dan andere deuren.. Maar das een andere verhaal.. Wink

Nee, het blijft een erg leuke Xm en krijg steeds complimenten van de staat van de V6.. Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 juli 2012 07:59 PM
  [ # 123 ]

Dus, zoals ik al aan geef ik heb een vervelende lekkage..

Het vervelende is dat het binnen is! De bijrijderskant is de vloerbedekking sinds het begin zeiknat. Soms is het wat minder, en dan weer natter.

Wat o wat zou het kunnen zijn? Het voelt vettig aan. Ik heb op tast gevoeld bij het middenconsol, ik meende dat het daar vettig aanvoelt.. Ojee wat kan het dan zijn?

Optie:

-Kachelradiator? (ze zijn gelukkig nog nieuwe te krijgen en de pakking ook!)
-Verdamper?   
-Iets anders?

Maar mijn vraag is hoe kan ik dit tijdelijk oplossen? Airco uit en de kachel op standje koud laten staan?
Zodat de lekkage voor even stopt?

Dan kan ik mooi de vloer goed droog maken en rustig verder zweven.. Een andere Citroën vraagt nu effe wat meer aandacht…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 juli 2012 08:37 PM
  [ # 124 ]

Niet gewoon de afvoer van de airco die niet meer op straat maar in de auto piest?

Of de paravan die niet via de juiste route leegloopt?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 juli 2012 08:42 PM
  [ # 125 ]
Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 juli 2012 09:06 PM
  [ # 126 ]

Verdamper is het zeker niet. Een lekke verdamper lakt gas, geen nattigheid. Ik hou het op de kachelradiator. Tijdelijk stoppen? Ik zou niet weten hoe, het is onderdeel van je primaire koelcircuit?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 11 juli 2012 09:45 PM
  [ # 127 ]

Je kunt de kachelslangen wel even afklemmen .
Dop van je overloopvat los helpt ook al.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 11 juli 2012 09:53 PM
  [ # 128 ]

afklemmen is wel lastig bij de V6 , of je zorgt dat je snel een nieuwe radiateur hebt het vervangen is niet zoveel werk heb je in een avond gedaan en hij onlucht automatisch

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 juli 2012 09:55 PM
  [ # 129 ]

Ik weet niet hoe de kachelslangen van een XM het schutbord in gaan. Als je ze daar los kan halen kan je ze gewoon tijdelijk doorverbinden. Het thermostaatje gaat dan alleen wat rapper open. Voor de rest heeft het niet echt gevolgen. Dan kan je in ieder geval normaal rijden, alleen de verwarming ben je dan kwijt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 juli 2012 09:58 PM
  [ # 130 ]

De kachelradiator heeft geen kraan, de regeling kiest tussen warme en koude lucht, de radiator heeft dus altijd de temperatuur van het koelwater.

Als de kachelradiator lekt verlies je koelwater. Bovendien beslaan je ramen en je ruikt nadrukkelijk de zoete geur van koelvloeistof.
Bij een garage het koelsysteem op druk zetten geeft een aanwijzing voor lekkage.

Een kachelradiator vervangen is een eenvoudige klus.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 juli 2012 08:35 PM
  [ # 131 ]
xmrijder schreef:

afklemmen is wel lastig bij de V6 , of je zorgt dat je snel een nieuwe radiateur hebt het vervangen is niet zoveel werk heb je in een avond gedaan en hij onlucht automatisch

Dat is interresant.

Dus dat betekent dat ik alleen maar hoeft af te tappen, kachelradiator te wisselen en bij te vullen, zonder te ontluchten?

 

-Inmiddels is de nieuwe radiateurkachel besteld en komt ‘helaas’ volgende week pas mijn pakking voor de radiateurkachel binnen bij de dealer.. Mad

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 08:38 PM
  [ # 132 ]

Pakking?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 juli 2012 08:44 PM
  [ # 133 ]

Ja tussen de kachelradiateur en de koelslangen zitten 2 pakkingen. Dit zal wel iets van rubber zijn..
Voor de XM zijn ze nog te leveren, maar bij de BX niet meer..

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 juli 2012 10:37 PM
  [ # 134 ]

Ik zou wel ff ontluchten als je een dergelijke hoeveelheid KVS aftapt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 juli 2012 10:37 PM
  [ # 135 ]

als je de boel los trekt, houd dan flink wat doeken bij de hand. Het is een laag punt wat niet helemaal leeg gaat lopen…
Overigens krijgt je de kvs van dit blok sowieso er nooit helemaal uit.

Profiel  
 
 
9 van de 36
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook