Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
La Léo schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Oke, ik heb vandaag geinformeerd naar een ontstekingsmodule en de warmtegeleidendepasta..
Van de week weet ik hoe duur zo iets kost zo wel nieuw als 2dehands..
Volgens mij kost die nieuw iets van € 50,00 ex BTW (van Hella)
Van Bosch is ‘ie rond de € 70,00
Origineel bij de dealer €133,88
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm tja….....
De onstekingsmodule en de pasta is er nog steeds niet besteld… Maar ik rij al een tijdje zonder problemen rondt.. Sinds ik de tankdop niet helemaal dicht draai, nergens meer last van gehad…. (Ontluchting tank niet echt goed meer?)
Voor de rest blijft het een geweldige voor der bij, de meeste kilometers wordt met de digit gedaan, maar binnenkort mag de V6 de plaats van de digit innemen, die krijgt dan andere deuren.. Maar das een andere verhaal..
Nee, het blijft een erg leuke Xm en krijg steeds complimenten van de staat van de V6..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dus, zoals ik al aan geef ik heb een vervelende lekkage..
Het vervelende is dat het binnen is! De bijrijderskant is de vloerbedekking sinds het begin zeiknat. Soms is het wat minder, en dan weer natter.
Wat o wat zou het kunnen zijn? Het voelt vettig aan. Ik heb op tast gevoeld bij het middenconsol, ik meende dat het daar vettig aanvoelt.. Ojee wat kan het dan zijn?
Optie:
-Kachelradiator? (ze zijn gelukkig nog nieuwe te krijgen en de pakking ook!)
-Verdamper?
-Iets anders?
Maar mijn vraag is hoe kan ik dit tijdelijk oplossen? Airco uit en de kachel op standje koud laten staan?
Zodat de lekkage voor even stopt?
Dan kan ik mooi de vloer goed droog maken en rustig verder zweven.. Een andere Citroën vraagt nu effe wat meer aandacht…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Niet gewoon de afvoer van de airco die niet meer op straat maar in de auto piest?
Of de paravan die niet via de juiste route leegloopt?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is in orde EW..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Verdamper is het zeker niet. Een lekke verdamper lakt gas, geen nattigheid. Ik hou het op de kachelradiator. Tijdelijk stoppen? Ik zou niet weten hoe, het is onderdeel van je primaire koelcircuit?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Je kunt de kachelslangen wel even afklemmen .
Dop van je overloopvat los helpt ook al.
XM TCT Ambiance`94
afklemmen is wel lastig bij de V6 , of je zorgt dat je snel een nieuwe radiateur hebt het vervangen is niet zoveel werk heb je in een avond gedaan en hij onlucht automatisch
Ik weet niet hoe de kachelslangen van een XM het schutbord in gaan. Als je ze daar los kan halen kan je ze gewoon tijdelijk doorverbinden. Het thermostaatje gaat dan alleen wat rapper open. Voor de rest heeft het niet echt gevolgen. Dan kan je in ieder geval normaal rijden, alleen de verwarming ben je dan kwijt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De kachelradiator heeft geen kraan, de regeling kiest tussen warme en koude lucht, de radiator heeft dus altijd de temperatuur van het koelwater.
Als de kachelradiator lekt verlies je koelwater. Bovendien beslaan je ramen en je ruikt nadrukkelijk de zoete geur van koelvloeistof.
Bij een garage het koelsysteem op druk zetten geeft een aanwijzing voor lekkage.
Een kachelradiator vervangen is een eenvoudige klus.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
xmrijder schreef:afklemmen is wel lastig bij de V6 , of je zorgt dat je snel een nieuwe radiateur hebt het vervangen is niet zoveel werk heb je in een avond gedaan en hij onlucht automatisch
Dat is interresant.
Dus dat betekent dat ik alleen maar hoeft af te tappen, kachelradiator te wisselen en bij te vullen, zonder te ontluchten?
-Inmiddels is de nieuwe radiateurkachel besteld en komt ‘helaas’ volgende week pas mijn pakking voor de radiateurkachel binnen bij de dealer..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Pakking?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ja tussen de kachelradiateur en de koelslangen zitten 2 pakkingen. Dit zal wel iets van rubber zijn..
Voor de XM zijn ze nog te leveren, maar bij de BX niet meer..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik zou wel ff ontluchten als je een dergelijke hoeveelheid KVS aftapt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
als je de boel los trekt, houd dan flink wat doeken bij de hand. Het is een laag punt wat niet helemaal leeg gaat lopen…
Overigens krijgt je de kvs van dit blok sowieso er nooit helemaal uit.