Goed werk!
Wanneer krijg ik m’n relais terug ?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Toevallig vandaag gebeld, zijn nog niet binnen.. ...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gert, wel afkloppen op blank hout hè. Het blijft een XM natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mooi zo Gert, maar nu weer de veerschotels ? Daar mankeert toch niks an ? Of heb je een kat in de zak gekocht ?
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Natuurlijk niet Jaap!
Eerder uit voorzorg wil ik graag de veerschotels vervangen.. (schijnen wel eens door de motorkap te komen..)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De kans dat poten door de kap schieten is pas reëel als de auto te lang met te platte bollen rijdt of heeft gereden, al dan niet in combinatie met slechte veerschotels. Dan krijgen de veerschotels teveel op hun duvel omdat de bollen te weinig opvangen. Hou je de bollen bij en de rubberdelen van de schotels zijn niet te erg verdroogd of gebobbeld door corrosie van het metaal eronder dan is er niet zoveel reden om die dingen te gaan vervangen mijns inziens.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Of steek je vinger eens onder de schotels. Mijn XM had destijds 1 schoten waar een stuk van mijn wijsvinger er al onder paste, terwijl bij de andere schotel alleen het puntje van m’n pink. Die had ik dus snel vervangen. Maar als de rubbers er nu nog goed uit zien, de ruimte niet groter is geworden.. Waarom dan nog vervangen? Was je dan van plan tweedehands schotels eronder te zetten, of ze naar Litouwen of weet ik waar dat revisiebedrijf zit te sturen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Natuurlijk niet Jaap!
Eerder uit voorzorg wil ik graag de veerschotels vervangen.. (schijnen wel eens door de motorkap te komen..)
Ieder zijn hobby Gert, maar dan zou ik ook alvast de banden en uitlaat vervangen. Die schijnen ook wel eens te slijten.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nouja, de banden zullen volgendjaar helaas niet meer door de apk komen Jaap..
(Maar wel veilig genog om nog een jaartje mee te rijden!, anders had ik al wat anders eronder gezet)
Timo/Jochem, ik weet het, maar het kan nooit geen kwaad om ze te vervangen, de veerschotels.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GWHENDRIKS2 schreef:Natuurlijk niet Jaap!
Eerder uit voorzorg wil ik graag de veerschotels vervangen.. (schijnen wel eens door de motorkap te komen..)
En waar heb je die nieuwe gekocht?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nee dat niet Yuri, maar ik ga net zoals verschillende Xmrijders een setje veerschotel bestellen in Litouwen waar dat revisiebedrijf zit. Je moet dan wel een setje opsturen.
http://www.elastomer.eu/en/strut-mounts.html
Ik heb nou van een TCT de veerschotels, in principe zouden die het zelfde moeten zijn als de mijne, maar dat ik ga ik nog naar kijken.
De rubber van de schotels worden dan vervangen door polyurethaan als ik het effe vertaal..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ons Wim rijd al een tijd met die oost europese schotels, naar volle tevredenheid geloof ik.
Tsja, het is een optie dat ze er door schieten. Als je echter een beetje courante kleur XM hebt is het niet zo’n punt hoor. Tijdens het rijden schiet dat ding er niet doorheen. De schade die je hebt bij een doorgeschoten poot is afgezien van de schotel, eigenlijk alleen de motorkap. Nieuwe schotel erop, nieuwe kap en klaar…
Vergeet de HA leiding niet, een droge leiding vind je niet op iedere straathoek.
En dan moet die ook nog even in de auto…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En daarom wil ik ze vervangen…
Kosten zijn lager dan het gezeik van mocht het indd gebeuren! (Niet dat ik nu er niet mee ga rijden, dat is ook overdreven)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
gompy58 schreef:Ons Wim rijd al een tijd met die oost europese schotels, naar volle tevredenheid geloof ik.
Al meer dan twee jaar en vele tienduizenden kilometers. Of het tot volle tevredenheid is, weet ik niet want ik merk er niets van. Maar dat is volgens mij ook de bedoeling.
Wim,
Disciplus Simplex