29 van de 36
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 augustus 2013 02:44 PM
  [ # 421 ]

Volgende project is het CC!

Deze doet het al een tijdje niet meer. Echter vrijdag deed ze het opeens weer! Nouja de heen weg viel ze niet uit maar, de terugweg kon de CC het gas niet vast houden op het laatst.

De CC houdt effe de Gas vast om vervolgens na een minuut het gas los te laten.

Wat kan er mis zijn? Ik merk dat CC erg fijn optie is die ik weer werkend wil hebben!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 11 augustus 2013 08:14 PM
  [ # 422 ]

Eerste verdachte is een stekerverbinding boven de rechter koplamp, daar lopen de draden van de vacuumpomp en de standmelder van de automaatbak doorheen, gecorrodeerde contacten daar veroorzaken de verschijnselen die je beschrijft. Zoek ook even op het forum, is al meer over geschreven.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 oktober 2013 12:58 AM
  [ # 423 ]

De titel zegt het al, het zou uit een film of serie komen deze zin…

Ik weet het nog goed, vorig jaar op 4mei haalde ik mijn nieuwe aanwinst op de V6:

 

Een pracht van een XM V6, de rit gaf me een glimlach van oor tot oor. Dit was de ideale wagen als stand in van de karakterbak.. De Xsaar werd als reserve/pekelbak gedegradeerd…

De buurt complimenteerde met de prachtige wagen, ik moet toegeven dat ze veel beter uitzag dan haar oudere zuster (alias de karakterbak) vorig jaar. Dat was de rede dat ik de V6 kocht! De Digit zat nog wat werk aan, en ik wou toch erg graag blijven zweven in plaats van stuiteren..

 

 

Ik weet het nog goed lekker klussen aan de V6:



Effe de kachelradiator vervangen…. Tjonge jonguh wat zat de dashbord kastje enorm vast!

 



Radio inbouwen met speaker voor de handsfree setje weg werken in de zonneklep.

 


Benzineleiding en benzinefilter vervangen

 


Koplamp vervangen omdat deze richting hemel scheen!!

 

Het probleem met de fan oplossen!

 

Relais voor de Bendix van de startmotor, hierdoor kon ik starten als ik dat wél wilde! En niet andersom!!

 


En de verdere onderhoud aan de motor, indien het nodig was!

 


En nog wat tijd voor wat leuke aankleding!:

Dáág trekhaak en hallo dakspoiler!!

 

Maar helaas, door de crisis ben ik genoodzaakt Crying or Very sad , om de V6 voor langere tijd in de stalling te zetten:

 

Dus de vliegroest aan de subframe voor aangepakt, de reinigingsvloeisstof verwisseld met LHM. En het leer mooi behandeld, zodat het nu mooi zwart en soepel aanvoelt:



De laatste foto:


Tja ik hoop dat deze topic niet al te lang on beantwoord blijft door mij.. Maar voorlopig bedankt voor de reacties, tips,  oplossing enz..


Wordt vervolgt in de toekomst!!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 oktober 2013 01:51 PM
  [ # 424 ]

Dat hoop ik ook. Not easy those man made crises…..Mooie XM,lijkt mij wel waard om bewaard te blijven! Het is vreslijk fijn om met een XM te rijden en, liefst natuurlijk, ook gewoon naar werk en nog leuker weer: naar huis. Succes gewenst!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 november 2014 08:16 PM
  [ # 425 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

.

.


Vorige week wat voorbereiden gedaan voor een omleiding van het contactslotdraad naar de bendix van de startmotor.

.

Daarna de kabel naar de bendix toe losgemaakt, en gezien de staat snap ik wel dat ze onder hete omstandigheden niet meer wilt starten! De hele ommantel van de kabel verpulverde in mijn handen:


Daar zit de kabel van contactslot naar de bendix toe..

 



 

Daarna via de kleur van de kabels bepaalt hoe alles gaat lopen via de relais:


#Zwart (voeding via het contactslot) gaat naar contactpunt nrtje 85 (2)

#Bruin gaat via contactpunt nrtje 86 ( 1) naar de massa (min) toe van de accu

#Rood gaat via de accu/zekeringhouder (10amp) naar contactpunt nrtje 87 (5)
Rood gaat via de contactpunt nrtje 30 (3) naar de bendix toe van de startmotor


.
Wordt vervolgt (sneller dan jullie denken)!

 


Het is helaas nog even stil rond de V6 tot mijn spijt…

Echter ik heb wél een vraag over de omleiding die ik toegepast heb. Tussen startmotor en contactslot.

Dit jaar wou ik voor de 2de keer even de V6 starten echter geen respons, het bleek dat de 10 amperé  zekering door gebrand was:

Hoe kant dit?

Te lichte zekering? Moet dat zwaarder afgezekerd worden tussen de accu via relais naar de bendix toe?
Zo ja, hoe zwaar moet de zekering dan zijn?

En moet de zekering niet ná de relais? (als de startmotor eventueel zou hangen, dan slaat de zekering door.. Is de theorie die ik hoorde)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 november 2014 08:17 PM
  [ # 426 ]

Maar als ze loopt…..

Wat een heerlijke geluidje!  gimme

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2014 08:18 PM
  [ # 427 ]

Die 10 daar moet gewoon een 20 of 25 in. Klaar. En hij moet in de draad van de accu naar het relais en niet anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 november 2014 08:20 PM
  [ # 428 ]

Dankje Yuri! Dus gewoon te laag verzekerd

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 november 2014 09:27 PM
  [ # 429 ]
waterman schreef:

Die 10 daar moet gewoon een 20 of 25 in. Klaar. En hij moet in de draad van de accu naar het relais en niet anders.


Precies. Want als het relais gaat muiten (bijvoorbeeld kortsluiten naar de buitenwereld) wil je graag dat de zekering uitfikt en niet de auto.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 maart 2015 04:37 PM
  [ # 430 ]

We gaan weer plezier hebben in autorijden!!!!!!!!!!!!!!!!! Laughing

 

 


Door een nieuwe baan is er een andere vervoermiddel ingezet. Want de afstand is zo weinig, dat ik de fiets pak met droog weer, ik laat me immers niet nat zeiken..

Dus ja, het verleiding was enorm groot om de V6 weer in te zetten als fun-factor.. Dus dat heb ik gedaan, na 1,5 jaar de V6 bij de garage afgeleverd voor een apktje..

En de apk afkeurpunten waren:

* Ruitenwissers
* ABS kabel knapte bij de apk keuring
* As-hoes zat niet degelijk vast.

Niet slecht dacht ik zo! Ook gelijk de koelsysteem laten afpersen of de koppakking niet lek is. Dat was niet het geval.

Hier nog het bewijs!


https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=ddff28

 


En hier wat foto’s na het wassen:


Laagste stand blijft het mooist vind ik!


 

Hoe vaker ik het zie, hoe leuker 5 spaaks lm eruit ziet!

 

Nu vraag je af waar zijn de “Speedliners"gebleven? Verkocht, dus nu moet ik wel andere lm kopen. Deze heb ik even geleend voor de apk. Meerijden doe ik niet, valt een beetje op bij de verkeerspolitie.

 

Ik heb gelijk een vraag:

Mijn voorbanden staan een beetje zo:  \-/ heb ik het idee?



Uitlijnen zal wel een uitkomst zijn?


Ik ben benieuwd wat ik dit jaar beleef met de V6..


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 15 maart 2015 04:54 PM
  [ # 431 ]

Door wie laat je je nat zeiken, Gert?!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 15 maart 2015 04:54 PM
  [ # 432 ]

Ik laat me ook niet nat zeiken. Ik mik altijd goed!

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 maart 2015 05:27 PM
  [ # 433 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Uitlijnen zal wel een uitkomst zijn?

Aan een XM valt weinig uit te lijnen: alleen de hoeveelheid toespoor.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 maart 2015 08:00 PM
  [ # 434 ]
wimb schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Uitlijnen zal wel een uitkomst zijn?

Aan een XM valt weinig uit te lijnen: alleen de hoeveelheid toespoor.


Dat wilt zeggen Wim?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 maart 2015 08:01 PM
  [ # 435 ]

Dat die wielstand niet uit te lijnen is. Misschien lijkt het zo door de hoogste stand. Ik zou me er niet te druk over maken.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
29 van de 36
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook