Jongens wie weet raad. Onlangs is mijn einddemper d’r af gevallen . . . ben je druk an het klussen belt je vriendin op met de vraag: “kun je ook rijden zonder uitlaat?”. Ha ha ergens op een parkeerplaats de einddemper spontaan afgeknapt. hing alleen nog aan het rubbertje
Maar goed, mijn vraag is nu of ik het hele eindstuk (dus vanaf de midddendemper) moet vervangen of kun je ook alleen de laatste demper met het ‘piepke noar de grond’ met wat kunst en vlieg (lees: las)werk vervangen. Het zaakje is precies waar de demper begint doorgerot en afgeknapt . . .
Enig idee? Of is het de moeite niet en loont het om het hele stuk te vervangen.
Grt.
Ari
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat voor BX gaat het precies om?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Gewoon de hele einddemper vervangen.
Zo duur zijn die dingen ook niet.
En ik heb trouwens nog wel een goede gebruikte einddemper liggen.
Jij had een 1.4 carburateur toch?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90