Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Hey hallo mensen!
ik ben nieuw op het citroen forum en ik wou mij en mijn BX (Gloria) even voorstellen aan de rest van jullie.
Ik ben Kevin, een 20 jarige jonge uit kerkrade, met een passie voor oldtimers voornamelijk Citroën en Jaguar. In november 2011 ging ik op zoek na mijn eerste autotje toen ik op marktplaats Gloria tegen kwam je zou kunnen zeggen dat het lievde op het eerste gezicht was
Een prachtige Rode Citroën Bx 16 TZI U9 Automatic uit 1993. in de tijd dat ik haar heb heb ik flink aan haar gewerkt en resultaat mag er zijn.
ik ben echt hardstikke happy met mijn Bx maar ze is nog niet af, en ik had graag jullie mening over wat ik van plan ben.
Zou ik een twingo dak inbouwen of orgineel laten?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Welkom op het forum! Mooie BX
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Twingodak? Gewoon doen, wordt ‘ie alleen maar leuker van.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Een rode BX, helemaal goed, en ziet er prachtig uit. Alleen die ledjes vind ik vreselijk…
Een open dak kan heerlijk zijn, maar ik vraag me af hoe de wind gaat wervelen in de BX met zo’n groot schuifdak. Als je de rijwind vol in je nek krijgt kan het wat minder lekker zijn. Zou er al een andere BX zijn met zo’n groot open dak? Wat altijd geldt: het is jouw auto. Doe wat je leuk vindt.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
MWH.C schreef:Een rode BX, helemaal goed, en ziet er prachtig uit. Alleen die ledjes vind ik vreselijk…
Een open dak kan heerlijk zijn, maar ik vraag me af hoe de wind gaat wervelen in de BX met zo’n groot schuifdak. Als je de rijwind vol in je nek krijgt kan het wat minder lekker zijn. Zou er al een andere BX zijn met zo’n groot open dak? Wat altijd geldt: het is jouw auto. Doe wat je leuk vindt.
ik zat eerst te denken om er de orgineele verschijners op te doen. maar tis zeldsaam dat je die gebruikt, en aangezien dagverlichtin voor 5% mnder ongeluken zorgt leek het me een veilige optie.
ik had gehoord dat DS rijders zweren bij een twingo dak, klopt dit?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Twingodaken in een DS zie je inderdaad relatief vaak. Makkelijk in te bouwen geloof ik. Voor een BX zal minder expertise beschikbaar zijn, maar dat is natuurlijk een leuke uitdaging.
Een twingodak lijkt me wel een leuke optie, zelf heb ik aan een normaal dakraam gedacht. Maar zo een Twingodak is veel leuker naar mijn idee.
Alleen zoals MWH.C al zei, die ledjes vind ik totaal niet bij de BX passen. Je hebt gelijk dat dat dag verlichting veiliger is, maar ik heb dan gewoon mijn dimlicht aanstaan.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
de ledjes zitten elk met 2 schroefjes vast , heel makelijk systeem ik haal de ledjes er af waneer gloria aleen voor hobby gebruikt gaat worden
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Welkom hier! Wat een mooie BX!
Die ledjes zijn ook niet mijn ding, past niet op een BX.
Zo’n twingo dak is wel erg mooi en lekker natuurlijk in de zomer. Denk dat ik zelf de gok van het inbouwen niet aan zou durven.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo’n Twingo-dak, lijkt me ook een leuk feature, alleen vraag ik me af of je dan niet een versterkingsbalk die overdwars loopt moet doorzagen en eventueel elders weer versterking in het dak moet aanbrengen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Leuke BX! Inderdaad jammer van de dagrijverlichting.
Een Twingo-dak is bij de DS-rijders erg geliefd omdat het erg mooi past, iets met de ronding van het dak. Of dat bij een BX ook zo is weet ik niet. Zou wel een leuk projectje zijn, heb je wel wat speciaals!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Leuke auto,
maar voordat je dat gat erin zaagt voor dat dak zou ik wel even nadenken of het wel kan, je tast immers de carresorie behoorlijk aan wat nogal ten kostte van de stevigheid kan gaan waardoor je deuren ineens niet meer dichtgaan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Dat is inderdaad ook iets waar je bij na moet denken. Een dak zorgt toch voor het grootste deel voor de stevigheid van de hele auto.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
japv schreef:Zo’n Twingo-dak, lijkt me ook een leuk feature, alleen vraag ik me af of je dan niet een versterkingsbalk die overdwars loopt moet doorzagen en eventueel elders weer versterking in het dak moet aanbrengen.
een bx heeft geen dwarsbalk in het midden vreemd genoeg stond er zelf al van te kijken van de voorste versteveging tot de achterste versteveging is 135 cm een twingo dak is 124 cm dus het zal presies passen. als je geintereseert ben kan ik een foto er van maken heb de hemel er nu uit liggen zodat ik kon inspecteren er voor.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar