29 van de 47
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »

BX TZI Cabrio GJ-PJ-58 hoera! 9 jaar onbetrouwbaar rijden <3
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5376

Gepost: 10 mei 2013 07:51 PM
  [ # 421 ]

Opknappen dat hok! Wink

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 mei 2013 07:55 PM
  [ # 422 ]

Als die lekkage op de remschijven inderdaad vooraan is heb ik nog een leuke tip van een ervaringsdeskundige cheese
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221302/
Ze kosten ongeveer 2 tientjes per stuk (zestiennogwat ex)bij de dealer.

Profiel  

FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266

Gepost: 10 mei 2013 07:59 PM
  [ # 423 ]

Die handremkabels kosten €25,- per stuk. Handremkabel inbouwen koste mij laatst nog €55,- (de schooiers!). Als je die nou zelf erin sleutelt (super simpel) dan hou je al 2x €55,- euro over om aan je lasbeun te geven. Daarvoor wil je lasbeun dat gat met alle liefde voor je dichtbranden!

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1036

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2013 08:00 PM
  [ # 424 ]

ik zit in een periode van geen baan een aflopende ww uitkering grote uitgaves enz… ik loop al 6 weken met een gapend gat im mijn kiezen omdat ik die kosten van de tandarts liever gebruik om mijn bx op de weg te houden ondanks de pijn.

rieel gezien moet ik haar weg doen maar jah emotioneel is dat een ander verhaal. Wink liever jaren elende door stilstand dan weg doen. Razz

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 mei 2013 08:03 PM
  [ # 425 ]

Nogmaals, die 1000 euro die je opzij had gezet voor de BX moet die makkelijk mee door de APK komen lijkt mij. Hou je denk ik zelfs nog geld over voor je kies.. huh

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 10 mei 2013 08:43 PM
  [ # 426 ]

Het is verder niet aan mij om een keuze tussen de reparatie van je kies of BX te maken, maar ik zou eerst die kies doen. Ik begrijp best dat een (je) auto je veel waard is, maar kiespijn… Meh, hoe langer je daarmee blijft rondlopen, hoe erger de schade zal zijn. Het is net als roest, wat dat betreft: als je het niet aanpakt of maar half, dan wordt het alleen maar erger. Op die manier maakt het trouwens weinig uit welke je als eerste aanpakt…

Kan iemand me trouwens vertellen wat er gebeurt als die deadline voor de APK-herkeuring niet gehaald wordt? Of eigenlijk heb ik drie scenario’s in mijn hoofd:
- schorsen en stallen;
- herkeuring en daarvoor slagen;
- herkeuring en daarvoor zakken.
Kan iemand me kort uitleggen wat en hoe? Ik ben wel benieuwd eigenlijk en hoewel “Google is your friend”: als iemand hier precies wat en hoe weet, scheelt het mij opzoeken Laughing

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  

Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 10 mei 2013 08:43 PM
  [ # 427 ]

Balen man! Maar schors hem even, ga met het OV en laat die kies repareren man! Je eigen lichaam is toch eerste prioriteit zeker?

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 627

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 10 mei 2013 08:45 PM
  [ # 428 ]

Die Bix betekend jou heel veel las ik in de eerste pagina’s van dit draadje. Je moet haar dus gewoon op de weg houden joh. Of zoek een beun APK keurstation op. Dit is natuurlijk geen goeie tip, maar dan kan je reparaties tenminste spreiden.

Owjah, die kies ook ff dicht laten lassen. Razz

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2013 09:00 PM
  [ # 429 ]
PieterSanders schreef:

Kan iemand me trouwens vertellen wat er gebeurt als die deadline voor de APK-herkeuring niet gehaald wordt? Of eigenlijk heb ik drie scenario’s in mijn hoofd:
- schorsen en stallen;
- herkeuring en daarvoor slagen;
- herkeuring en daarvoor zakken.
Kan iemand me kort uitleggen wat en hoe? Ik ben wel benieuwd eigenlijk en hoewel “Google is your friend”: als iemand hier precies wat en hoe weet, scheelt het mij opzoeken Laughing

met de apk is het zo als je niet paseerd krijg je een bewijs dat die is afgekeurd, daarna heb je 2 maanden de tijd. als je je auto daarna niet gekeurt krijgt moet je um schorsen anders heb je een flinke boete aan de kont hangen Wink

maar er bestaan speciaale regelingen als je bijvoorbeeld midden in een vakantie zit maar dan mag je maximaal 3 maanden na de apk door rijden. en in het aller uiterste geval bij mensen die door pech de auto met pech in india of zo hebben staan (ik geef maar een voorbeeld) krijg je 6 maanden de tijd om te keuren, maar dan heb je een donders goeie rede nodig.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 mei 2013 09:12 PM
  [ # 430 ]

Ik heb tot nu toe als m’n auto was afgekeurd nooit direct ook een afmelding als zijnde afgekeurd gehad. Kwam ik tijdig weer terug met een gerepareerde auto dan kreeg de auto ‘goedgekeurd na reparatie’ mee.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2013 09:18 PM
  [ # 431 ]
Felice schreef:

Balen man! Maar schors hem even, ga met het OV en laat die kies repareren man! Je eigen lichaam is toch eerste prioriteit zeker?

ik heb geen ov, ik moet mobiel zijn voor solicitaties (zonder auto onmogelijk) een paar druppels 85% alcohol op de kies houd me 4 uur pijn vrij. Laughing

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2013 09:21 PM
  [ # 432 ]
japv schreef:

Ik heb tot nu toe als m’n auto was afgekeurd nooit direct ook een afmelding als zijnde afgekeurd gehad. Kwam ik tijdig weer terug met een gerepareerde auto dan kreeg de auto ‘goedgekeurd na reparatie’ mee.

ik mag nog tot 8 juni rond rijden/reparateurs zoeken Smile

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten

Gepost: 10 mei 2013 09:22 PM
  [ # 433 ]
Felice schreef:

Ik zou ook kiezen voor je kiezen! sick
Als je hem op privé terrein kan zetten kan je hem schorsen en rustig even opknappen…
Vroeg of laat moet die kies toch gebeuren! Dus ik zou het maar laten doen vóórdat je daar echt vreselijke last van krijgt…

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 10 mei 2013 11:27 PM
  [ # 434 ]

Nou, ik zou enorm goed oppassen met verlopen APK’s. Zoals jullie allen bekend heb ik een keer een beschikking van zo’n 400 euro gekregen omdat mijn BX niet verzekerd was (was per slot van rekening gestald, niet van de weg te zien, maar dat ter zijde).

Toen ik voor APK moest, was hij afgekeurd. Ik heb toen even bij die zaak gevraagd, maar technisch is het mogelijk dat de dag NA het verlopen van de APK, je een beschikking in de bus kan hebben liggen. Ik zou eventjes heel goed uitkijken.

Net voor het verlopen van de APK van mijn BX, heb ik hem geschorst. Dan hoeft hij dus ook niet meer verzekerd te zijn.

Een maand zou genoeg moeten zijn om die dingetjes op te lossen bij je BX, Kevin. Zoals ik al zei wil ik je graag helpen met die retourslangetjes en de handremkabel enzo. Citroen Parkstad verprutst die retourslangetjes (bij mij lekken ze dus alweer, na 2x repareren door die gasten). En de handremkabels is inderdaad geen rocket science, gewoon effe pielen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 mei 2013 11:43 PM
  [ # 435 ]

Heel vervelend allemaal,

maar eerst die kies en dan de BX zou ik zeggen.

En hebben ze jouw auto afgemeld als afgekeurd ? dan is dus je keurig tot 8 juni ook niet meer geldig op de openbare weg. Je mag er nog mee naar een garage rijden voor te laten maken of naar een keuringsstation maar dan houdt het wel op.

Alles wat je verder rijdt is nu al in overtreding.

Succes iig,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

29 van de 47
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook