vervangen draagarm gsa
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 04 september 2012 07:00 PM

Heb de draagarm l.v. onder stuk, de rubbers liggen eruit. Het rijdt zwaar belabberd dus.
Demontage voor vervangen lijkt simpel, kogel los en de lange bout los.
Moet ik op nog meer dingen letten?

En een simpele vraag, wat voor maat is die bout door de rubbers heen? Ik heb sleutels t/m 19. Geen schuifmaat dus zo kom ik er niet achter, dop krijg ik er niet op.
Is deze bout ook maar enkel met sleutels los te krijgen?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 september 2012 11:21 PM
  [ # 1 ]

Ik heb alles losgekregen met normaal gereedschap, de maat weet ik niet maar als je met een duimstok meet weet je het ook denk ik.
Het zit vast, maar komt wel los.

Wat bij mij slecht ging: De nieuwe lagers in de nieuwe draagarm zaten niet volledig in de arm geperst maar staken 1 a 2mm uit. Dan pas ie dus met geen mogelijkheid…

Toevallig dat het bij mij ook linksvoor onder was..

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 06 september 2012 12:12 PM
  [ # 2 ]

Het waseen simpele klus, losdraaien en vastdraaien is alles.
Eigen gereedschap aanvullen is telkens goedkoper dan een reparatie laten doen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2012 02:32 PM
  [ # 3 ]

Hoefde je geen deuk in het binnenscherm te rammen?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 06 september 2012 02:42 PM
  [ # 4 ]

nee, was niet nodig. zal dat vast al vaker los zijn geweest. Wel de kit enzo beschadigd, dat was snel op te lossen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2012 02:50 PM
  [ # 5 ]

Mooi om te lezen dat ‘t geen ingewikkelde klus is. Geesk vertoont ook verdacht weggedrag waarbij ik in de richting van de draagarmen denk; schokje naar links bij gas los, schokje naar rechts bij gas bijgeven. Vermoedelijk dus ook de linker kant.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 september 2012 06:19 PM
  [ # 6 ]

De bout wil maar al te graag vast roesten in de draagarm. Dan wil het niet makkelijk.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 10 september 2012 09:59 PM
  [ # 7 ]
citro-power schreef:

De bout wil maar al te graag vast roesten in de draagarm. Dan wil het niet makkelijk.

dat kan ik onderschrijven!

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 11 september 2012 09:28 PM
  [ # 8 ]

Mooi dat het gelukt is, de rechterkant zal je voorlopig nog wel niet hoeven doen…. Die heb ik al vervangen een jaar voordat je de gsa van mij overnam. De linker had ik toen ook nog los gehad om te controleren maar was nog goed toen der tijd.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 12 september 2012 12:14 PM
  [ # 9 ]

De draagarmen zijn dus links en rechts weer helemaal okee.
Het volgend ding zijn de aandrijfassen.
Links heb ik nu een andere gebruikte as gemonteerd. Rechts zit er nu ook aan te komen.
Zijn er nog ergens assen te krijgen?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 september 2012 02:46 PM
  [ # 10 ]

De club heeft nog nieuwe assen liggen. Wanneer die op zijn dan gaan ze over op gereviseerde, vandaar dat ze de oude graag terugwillen. Ik kocht er dit voorjaar eentje voor €130,- uit m’n hoofd.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 13 september 2012 07:55 PM
  [ # 11 ]

150 toch?
En je krijgt wat terug voor de oude.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 september 2012 08:50 PM
  [ # 12 ]

Als je de oude niet direct terug inlevert dan betaal je 30E borg, die je terugkrijgt wanneer je de as alsnog weer inlevert. Wij hebben toen allebei 150E betaalt, omdat we beiden geen oude as in te leveren hadden. Maar de nieuwe as an sich kost dus 120E geloof ik.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 september 2012 09:26 AM
  [ # 13 ]

Eerdaags komt er een goede as binnen met de post, dan is het weer dik voor elkaar allemaal.
Inmiddels is de auto ook naar de markt gereden op dit forum.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 17 september 2012 12:43 AM
  [ # 14 ]

Waarom doe je hem weg als ik vragen mag? Smile

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 september 2012 11:28 AM
  [ # 15 ]

Het wordt weer es tijd voor wat anders. Eerdaags is de GS Break af en dan is dat veel te leuk.
Wil wel een a-type ofzo. Of een R4.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook