Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nieuwe pompen zijn niet te betalen. HD pompen zijn niet hetzelfde. Wel bij de 1600 en 1900 8 kleppers. Dus er zijn er nog genoeg. Ik heb het nog niet vaak gehoord dat ze sneuvelen. Ik heb alleen nog maar diesels, en die hebben een andere pomp. Ik heb dus een hoop 1600/1900 hd pompen die ik niet meer gebruik, dus mocht je er een zoeken. Stuurbekrachtiging ja of nee maakt volgens mij geen verschil. 1.4 TU heeft naar mijn weten een andere pomp.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
TU is idd anders.
Echt lekken komt weinig voor, inwendig verslijten doen ze zeker! Veroorzaakt ook SB problemen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Dat is duidelijk, bedankt voor de info.
@ Vermond ik heb je een pm gestuurd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Een andere hd pomp is zo goed als onderweg. Volgend weekend er maar even in zetten dan.
Tot die tijd rijd ik wel met de bx en valt het lekken nog enigzinds mee gelukkig. (en aangezien het redelijk weer is ook tijdelijk de gsa van stal gehaald om enkele dagen het woon/werk verkeer voor z,n rekening te nemen)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
En dat zal beslist geen straf zijn!!!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik kan me idd ergere vormen van vervangend vervoer bedenken
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Citroenbx schreef:TU is idd anders.
Echt lekken komt weinig voor, inwendig verslijten doen ze zeker! Veroorzaakt ook SB problemen.
`t Zal toeval zijn, maar ik heb recent mijn HD-pomp (83er 16trs) ook vervangen omdat deze behoorlijk lekte (op de as)...
Haha, nee het is idd geen straf om de gsa als vervangend vervoer te grbruiken, maar ik wil hem wel zo snel mogelijk weer stallen voor er wel pekel enzo op de weg komt. Maar dat zal wel lukken. Volgend weekend is de bx weer gemaakt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Afgelopen week een andere hd pomp van vermond binnen gekregen (waarvoor dank )
en gistermiddag heb ik de iets wat lekkende pomp van mijn bx dus vervangen. Daarna gelijk even een testritje gemaakt en vandaag ook nog ff met de bx weg geweest en ik kan zeggen dat de bx wederom weer helemaal vrij van lekkage van wat voor vloeistof dan ook is
Het vervangen van de pomp was niet zo,n lastig klusje, alleen kan ik mocht ik het nog eens moeten doen beter ook de dynamo er even afhalen. Scheelt toch weer wat geetter om de pomp eruit te manouvreren. Waar ik in het vervolg ook rekening mee moet houden is dat er veeel lhm uit de rubber aanvoer slang vanaf het vat blijft lopen. Ging wel 3 liter lhm over de straat ! ops:
Teminste, zoveel moest er bij voordat het niveau weer op peil was na de operatie. Had me nog voorgenomenom wat foto,s te maken maar zoveel valt er eigenlijk niet aan te zien, en tijdens het sleutelen ook niet meer aan gedacht mede door de kou en doordat het ook nog eens begon te regenen . Wat me trouwens nog opviel is dat de oude pomp een plastik behuizing aan de achterkant heeft, en de pomp die ik nu ingezet heb een stalen achterkant?? Weet iemand hier het hoe of wat van??
De bx doet het in elk geval prima met de nieuwe pomp, zo ook de stuurbekrachtiging.
Nog wel wat foto,s gemaakt van de motor ruimte en de bx zelf.
met nieuwe gebruikte hd pomp
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi werk, die kan er weer even tegen
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Plastic huis is later type, metalen huis vroeger type.
Iig mooi dat de boel weer werkt!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Aha, bedankt!
Ik hoop idd dat de bx er nu wel even tegen kan weer. Wil nu wel weer ff een poos rijden zonder ook maar iets te hoeven sleutelen aan dat ding. ff afkloppen maar. Wat me vandaag met de nieuwe gebruikt pomp wel opviel is dat als ik de auto in de hoogste stand zet, en vanuit de laagste stand in de rijstand dat het stop lampje even gaat branden en weer uitgaat als de auto omhoog komt. Ook als je de auto na een tijdje stilstan start blijft het stoplampje even branden tot de auto omhoog komt of een beetje gas bij geeft. Als ie eenmaal uit is blijft ie wel uit. Het lhm niveau is op peil, gemeten in de hoogste stand. Ook is de lhm nog vers en lekt er niets. Met de oude pomp heb ik het stop lampje eigenlijk nooi zien branden. alleen met het contact aan dan haha. Nouja ik kijk het wel ff aan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Is redelijk standaard, niet van wakker liggen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
okee mooi. Dat zal ik dan maar niet doen
de bx rijd in elk geval heerlijk..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Veel plezier met de ‘nieuwe’ pomp. Mooi dat het gelukt is. Deze pomp komt van een blok wat max 60.000 km heeft gedraaid. Wel was het een BX met vierwielsturing, dus hij is wel goed ingewerkt.