3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Joppe´s BX TZD Turbo
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 november 2012 12:08 PM
  [ # 31 ]

Kamermeubilair wordt glad van poetsen, automeubilair moet juist niet te glad worden na het poetsen, anders schuif je in de bochten de hele auto door Razz Zoek een schoenmaker in de buurt, die heeft vast wel een middeltje speciaal voor automeubilair.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 20 januari 2013 06:28 PM
  [ # 32 ]

Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen, de BX doet het gewoon uitstekend.
Wel gaat het starten met deze lage temperaturen af en toe wat lastig, zelfs na 3 keer gloeien moet ik nog wat gas geven alvorens hij blijft lopen.

Het leek me daarom wel aardig om in navolging van Twan die ooit een vergelijkbaar filmpje maakte van deze auto een coldstart filmpje te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=t_Fvbj3GCLY

Auto stond hier in Z-Limburg al een dag of 10 stil onder een lekkere laag ijzel.

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 20 januari 2013 11:23 PM
  [ # 33 ]

Gaaf joppe! Ik mis het dieselen toch wel erg.. Niet dat zo"n break een straf is, in tegendeel, dat is geweldig. Maar er gaat niets boven een good old diesel!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 21 januari 2013 01:16 AM
  [ # 34 ]

Hmmmm ik mis dat geluid. Ik vond het beroerde starten wel wat meevallen, alleen hoort ie niet af te slaan. Bij mij ging ie vooral meer kloppen als het koud was, maar lopen zodra je de sleutel maar aanraakt. Zit de jouwe niet wat te laag in z’n toeren voor een Turbodiesel? Misschien helpt dat…

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 03 april 2013 06:53 PM
  [ # 35 ]

Zo, het wordt weer eens tijd voor een update over de TZD Turbo. De kilometers schieten er aardig doorheen en de auto doet dat eigenlijk uitstekend, inmiddels al weer 8000 sinds aankoop. Daarom hoef ik me ook niet zo vaak te melden in dit topic.



2e paasdag was het toch wel lekker weer dus maar eens een aantal klusjes opgepakt.

Als eerste de handrem, tijdens de laatste vorstperiode heb ik de handremkabel overgetrokken (dacht ik)
Dat viel gelukkig nogal mee:


Daarna eens gekeken naar 1 van de mistlampen, daar zat vocht in. Helaas is die compleet vergaan. Bij deze dus opzoek naar 1 gele mistlamp. Iemand toevallig nog 1 in de schuur liggen?



Het hydraulisch systeem werkt niet helemaal naar behoren, de hoogte regelaar achter heeft wat kuren waardoor de auto meestal iets te hoog staat achter en de stuurbekrachtiging doet met name bij koud weer een beetje lastig. Daarom het LHM reservoir er maar eens uitgehaald en de filters gereinigd. De LHM was nog zo goed als nieuw en de filters waren ook vrij schoon dus ik heb dezelfde LHM maar weer terug gedaan. Waarschijnlijk moet de hoogteregelaar gewoon eens uit elkaar.


Daarna nog even gewassen en een mooi tochtje gemaakt door de limburgse heuvels. Mijn broer had een leuke route uitgestippeld met als gevolg dat ik weer opnieuw kan beginnen met wassen.
@banaanepit: we zijn nog wel langs de ijskraam gekomen maar ik vond het toch iets te fris voor een ijsje

Een paar videotjes:


http://youtu.be/zqz6hjzpA3U
http://youtu.be/5KSw53qro1Q

En de foto´s:




huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 03 april 2013 07:22 PM
  [ # 36 ]

Gele mistlampjes zijn erg moeilijk te krijgen, blank zijn ze er wel zowel nieuw als gebruikt.
Mooie BX hoor, nog wat foto’s van dat mooie interieur??

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 april 2013 07:29 PM
  [ # 37 ]

Wat blijft het een fantastische wagen! En die turbo fluit Mr. Green

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 april 2013 07:29 PM
  [ # 38 ]

Mooie wagen! Maar waarom heb je het hele hydraulische circuit niet gereinigd en er direct verse LHM in, dan ben je weer een tijd gerust. Hoogteregelaar zal waarschijnlijk vervuild zijn, nieuwe of ... kuisen en prutsen Wink

succes!

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 03 april 2013 07:54 PM
  [ # 39 ]

Dat staat ook nog op de planning voor dit voorjaar. Ik had nu nog wat tijd over omdat de handrem zo snel klaar was maar ik had sowieso niet voldoende LHM in huis, ik had wel dure LHM bij de dealer kunnen halen maar dan scoor ik het liever goedkoop op bv citromobile en dan kan ik ook op mijn gemak het systeem spoelen.

Foto’s van het interieur zal ik binnenkort eens maken Smile

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 03 april 2013 09:35 PM
  [ # 40 ]

Mooie wagen en een geweldige motor! Jaloersssss!

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 03 april 2013 10:31 PM
  [ # 41 ]

Heerlijk geluid idd. Beetje een snelle stadsbus. Dat eerste filmpje is op de Gulperberg. Daar ben ik een aantal keer op vakantie geweest. Als je ‘s nacht met je dronken kop tegen die lantaarnpalen (op 2:11) aantrapt gaan ze 5 minuten uit.  Mr. Green

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 03 april 2013 10:45 PM
  [ # 42 ]

Is inderdaad op de gulpenerberg. 2e filmpje is een sluiproute van Mechelen naar Wahlwiller want de gewone weg was afgesloten.
Lijstje met dingen die ik gedaan heb was overigens nog niet compleet:
- nieuw ruitenwissertje achter
- banden laten uitbalanceren, zat met name LV en forse onbalans op, auto rijd nu heerlijk trillingsvrij (getest tot 170)

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 22 mei 2013 02:34 PM
  [ # 43 ]

Ik heb de BX ook maar eens voorzien van gele kapjes op de lampen. Staat wat beter icm met de gele mistlichten:

Tevens een nieuw speeltje aangeschaft, van de zomer maar eens de wielkastrand van de BX onderhanden nemen:



Maar eerst maar eens oefenen op mijn Renault 4. Die heb ik afgelopen weekend maar eens uit de tuin geplukt na 2 jaar stilstand. Startkabels erop en direct lopen!


huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 mei 2013 06:46 PM
  [ # 44 ]

Dat hoort zo bij een Renault 4. Lopen Mr. Green
Zonder dollen: leuk ding! Mijn pa heeft er een stuk of 3 gehad voordat ie mij verpeste door een Citroën te kopen Very Happy

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 23 mei 2013 03:15 PM
  [ # 45 ]
Twan238 schreef:

Wat blijft het een fantastische wagen! En die turbo fluit Mr. Green

Mijn turbo fluit ook sinds gisteren bij vol gas, hoort dat of raak ik dan ergens lucht kwijt?


Mooie wagen trouwens, ik had eerst ook een bx in die kleur, al was die hier en daar ook roestbruin :p

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook