3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Pieter’s eerste BX (16 TGI)
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2012 01:01 AM
  [ # 31 ]

Citrotech is een prima bedrijf maar wel veel meer gericht op klassieke citroens dan op een bx. Voor een bx denk ik dat de Hegru een erg voordelige keuze is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 17 november 2012 01:45 AM
  [ # 32 ]

Stroef schakelen doen naar mijn idee bijna alle BX’en! Hoewel er duidelijk verschil tussen zit.
Mijn vorige BX, een witte 16TGI was het schakelen behoorlijk hakerig en stroef en mijn huidige BX doet dat ook.
Tijdens de puzzelrit heb ik in de witte TZI van Twan gereden en deze voelde wel weer anders aan w.b. schakelen en naar mijn idee soepeler. Kan ook door een nieuwe koppeling komen in die witte TZI.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 17 november 2012 09:54 AM
  [ # 33 ]

Ik ben naar Citrotech gegaan omdat ik er een goede indruk van kreeg en ik in de buurt van Zwolle moest zijn… Het werk is goed uitgevoerd, ik vond de eigenaar (jr) erg aardig en nam alle tijd. Van de rekening viel ik niet steil achterover kan ik me nog herinneren, misschien zit-ie nog bij ‘t instructieboekje? Ik vind dat goed werk ook wel z’n prijs mag hebben en ga niet altijd voor ‘t goedkoopste.
De bumpers maakt ik elke 2 weken weer lekker fris met bumper-spul van Sonax. De strips op de bumper (vrijwel altijd stuk bij ‘n BX) had ik toen nog nieuw op mp gescoord. Daar zou ik zuinig op zijn Smile.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 17 november 2012 11:20 AM
  [ # 34 ]

Citrotech is een topbedrijf. Mijn Xant heeft er een keer eem rondje bollen gekregen. Tegenwoordig ga ik altijd naar Pasman in Hardenberg. Niels Pasman is een erg kundig monteur. Hardenberg is ook maar een half uurtje vanaf Zwolle…

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 17 november 2012 05:01 PM
  [ # 35 ]

Hardenberg is inderdaad ook niet ver weg. Tof dat ik zo al een paar adresjes toegeschoven krijg, want dat heb ik zeker nog wel nodig. Dank aan allen!

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 30 november 2012 08:35 AM
  [ # 36 ]

Vanochtend moeten krabben, toen ik om 07.00 vrijgelaten werd door Albert (Heijn) na de nachtdienst. Meteen na het krabben van de buitenkant viel mij ijsvorming aan de binnenkant van de voorruit op!
Ik kan me niet herinneren dat mijn Peu205 dat ook had of de auto’s van mijn ouders, dus daarom: moet ik me zorgen maken dat ik ijsvorming aan beide kanten van mijn voorruit heb?
Helpt een tijdje rondrijden met kattenbakkorrels, na gecheckt te hebben of de koets geen gaten vertoont?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 30 november 2012 11:43 AM
  [ # 37 ]

Heeft mijn Renault 4 ook altijd last van, maar of dat nou een goeie maatstaf is…...

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2012 12:01 PM
  [ # 38 ]

Dan is je auto erg vochtig van binnen. Heeft mn CX ook last van.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 30 november 2012 12:03 PM
  [ # 39 ]

De vraag is natuurlijk waar dat vocht vandaan komt. In het geval van mijn Renault 4 komt dat door de vele gaten in de koets maar dat zou bij een bx mee moeten vallen. Wellicht een klein lekje in de kachelradiateur, heeft de auto ook de neiging van binnen te beslaan met de verwarming aan?

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 november 2012 12:07 PM
  [ # 40 ]

Of te vaak met natte schoenen/kleding in de auto zitten, helpt ook niet echt mee.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 november 2012 04:21 PM
  [ # 41 ]

ik had dat ook laatste winter, waarschijnlijk heb je achter in de kofferbak gaten in het ijzer zitten. en onder de voorstoelen 2 kussenslopen met kattenGRINT leggen helpt welicht, maar het kan zeker geen kwaat ook al heb je geen lekages.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 november 2012 04:30 PM
  [ # 42 ]

Ik het ook in m’n BX, zelfs de tellerbak en binnenspiegel waren aan gevroren

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 30 november 2012 07:01 PM
  [ # 43 ]

Hmm, nu ik jullie reacties zo lees, heb ik het idee dat ik een overbezorgde moeder ben Razz

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2012 07:09 PM
  [ # 44 ]

Vochtvreters helpen beter dan kattengrit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 30 november 2012 07:24 PM
  [ # 45 ]

Als het najaar is en de vochtige maanden een beetje over dan rijd ik meestal met kachel ultra-warm en achterramen een beetje open de dagelijkse rondjes. Zo heb ik geen last van de koude en kan de vochtige lucht er een beetje uit, maar ik krab er meestal ook een heel dun laagje af aan de binnenkant.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook