4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Auke’s BX SPORT 1986 + Chic 1991
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 18 maart 2013 10:22 PM
  [ # 46 ]

Ik heb ditzelfde eens meegemaakt met een 16 tzi, achter de binnenkuip kun je kijken, het water liep toen via de draadbundel van het motormanagment naar binnen. ik heb dit rondom afgekit en extra isolatietape op de dradenbundel aangebracht. Was opgelost toen.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 19 maart 2013 04:24 PM
  [ # 47 ]

Bij mij was de bodem lek en kwam het water binnen bij het gat in de bodem, bij de voeten van de passagierskant (onder alle bekleding).
Het kwam hierdoor naar binnen omdat er aan de onderkant ergens een gaatje zat geloof ik.
Het water werd opgenomen door het isolatiemateriaal (spons) en je merkte het pas toen het omhoog kwam door de bekleding en de hele bodem vol stond zo’n beetje… man wat een lucht kwam er uit toen ik de bekleding omhoog haalde.

:smt225

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 19 maart 2013 05:21 PM
  [ # 48 ]

Bedankt voor de tips!!
Ik ga zondag kijken of ik iets kan vinden zoals jullie beschrijven.

En misschien wel wat aan mijn Sport sleutelen. Smile

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 19 maart 2013 06:34 PM
  [ # 49 ]
kick-it schreef:

Bedankt voor de tips!!
Ik ga zondag kijken of ik iets kan vinden zoals jullie beschrijven.

En misschien wel wat aan mijn Sport sleutelen. Smile

Zeer waarschijnlijk een verkeerd of slecht geplakte voorruit.Ik heb wel een adresje die je ruit los kan snijden en opnieuw kan plakken. Hij heeft voor mijn BX zowel de voor als achterruit gedaan, dat ging perfect en hij is nu lekvrij (de wagen blijft nu zonder condens terwijl hij buiten staat).

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 23 mei 2013 09:38 PM
  [ # 50 ]

mooi dat wit voor een sport!

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 08 september 2013 04:46 PM
  [ # 51 ]

De Chic is bijna klaar. Doordat ik heel erg druk was met mijn werk, had ik weinig tijd om de Chic af te maken.
Rijdt weer als een zonnetje, alleen de HD pomp piept wanneer hij druk opbouwt.
Het is net of er iemand vermoord wordt. Sad

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 september 2013 05:24 PM
  [ # 52 ]

Dan staat de snaar niet strak genoeg. Of is versleten, of met olie besmeurd. Of de pomp loopt erg stroef Wink

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 14 september 2013 09:42 PM
  [ # 53 ]

En soms denk je, waarom heb ik dáár niet aan gedacht?
De snaar was inderdaad het euvel, oud en versleten.

OP 1 ding na is de BX weer helemaal in orde.
De voorruit lekt en deze moet opnieuw erin gezet worden. Iemand die een goed adresje heeft waar het niet te duur is om dit te laten doen?

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 10 oktober 2013 02:40 PM
  [ # 54 ]

De Chic is goedgekeurd, mag weer een jaartje rijden. Smile

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 10 oktober 2013 09:49 PM
  [ # 55 ]

Gefeliciteerd! Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 14 oktober 2013 01:22 AM
  [ # 56 ]
Wim van den Bergh schreef:
kick-it schreef:

Bedankt voor de tips!!
Ik ga zondag kijken of ik iets kan vinden zoals jullie beschrijven.

En misschien wel wat aan mijn Sport sleutelen. Smile

Zeer waarschijnlijk een verkeerd of slecht geplakte voorruit.Ik heb wel een adresje die je ruit los kan snijden en opnieuw kan plakken. Hij heeft voor mijn BX zowel de voor als achterruit gedaan, dat ging perfect en hij is nu lekvrij (de wagen blijft nu zonder condens terwijl hij buiten staat).

ik zou hier naar een adresje vragen, klinkt goed Smile en gefeliciteerd met de APK natuurlijk!

doei

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 16 oktober 2013 08:07 PM
  [ # 57 ]

Zo’n ruit zelf vervangen is goed te doen, bus ruitenkit kopen van rond de 17 euro en een snijdraad. Als je een koppakking kan vervangen stelt een voorruit vervangen ook niet veel voor. En je weet zeker dat het goed gebeurt ivm beschadigingen aan de lak enzo.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2013 08:56 PM
  [ # 58 ]

Volgens mij vergis je je daar nogal in, Redbird. Bij een beetje verkeerd handelen kan de ruit al aan stukken springen. Ook het herplaatsen is een precisie klus die ervaring vraagt. Anders achtervolgen roest, nattigheid en andere narigheid u lange tijd Wink

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 16 oktober 2013 09:09 PM
  [ # 59 ]

Ik heb er al een aantal vervangen en als je het volgens de procedure doet is het goed te doen. Als ik moet kiezen tussen een cylinder kop vervangen of een voorruit dan kies ik voor de voorruit vervangen Smile.

Kijk wel even voor tips en tricks op het forum

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2013 12:06 AM
  [ # 60 ]
Redbird schreef:

Zo’n ruit zelf vervangen is goed te doen, bus ruitenkit kopen van rond de 17 euro en een snijdraad. Als je een koppakking kan vervangen stelt een voorruit vervangen ook niet veel voor. En je weet zeker dat het goed gebeurt ivm beschadigingen aan de lak enzo.

En een bus primer, anders gaat er niks hechten en beschadigde lak delen gaan roesten.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook