18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 10:46 AM
  [ # 256 ]
Midfriesland schreef:

Giet eens een half dopje benzine bovenin de carb. Niet in de twee grote gaten maar in de ruimte daarvóór met twee kleine gaatjes. Slaat ie dan wel even aan? Dan is er sprake van een probleem met de brandstoftoevoer.

Dat zal ik doen vandaag, ik ben er elke dag een aantal uren mee bezig, ik vindt het ook erg leuk om te ontdekken hoe zo’n motor eigenlijk in elkaar zit, das heel mooie techniek.    het mooiste is dat ie ook nog loopt natuurlijk tongue wink maar dat komt wel weer goed met de aanwijzingen die ik van jullie krijg!!
Erg bedankt daar voor!!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 10:49 AM
  [ # 257 ]

Ik zal de bougies ook schoonmaken, maar dat is het niet denk ik, je kunt de brandstof als je dat witte filtertje er tussen weg haalt met je vinger tegenhouden, dat is toch veel te weinig druk?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2013 11:01 AM
  [ # 258 ]

nee dat is prima. Als je bobine vonkt ( de centrale kabel kan die terug in de verdeler. Nu pak je een bougiekabel van een bougie af en doet de vonk truuk met deze kabel. Als die ook vonkt is het een brandstof probleem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 11:07 AM
  [ # 259 ]

De truuk hebben we al gedaan, dat was ook prima. Maar dat van die druk in de brandstof ptoevoer,  dat zal het wel zijn, dat ie niet genoeg brandstof krijgt om te starten, dat denk ik, hoe verhoog je de druk van de brandstof zodat er meer benzine in de carburateur komt?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2013 11:42 AM
  [ # 260 ]

dat lijkt me sterk. Eerst nieuwe bougies erin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 11:44 AM
  [ # 261 ]

doen we dat eerst! ik zal even nieuwe bougies halen, waar kan dat?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2013 11:48 AM
  [ # 262 ]

Begin eerst met het schoonmaken van die bougies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 11:49 AM
  [ # 263 ]

oke! zal ik doen, vanmiddag ga ik weer aan de gang

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 juli 2013 02:10 PM
  [ # 264 ]

1. Ze slaan zelfs op twee poten nog wel aan dus er zouden dan minstens twee bougies kapot of zwaar vervuild moeten zijn.
2. Bij vol gas en met de choke dicht zou ie, zelfs bij ernstige vervuiling, nog wel aan moeten slaan.
3. Bij een carburant hoeft de brandstof niet onder druk te worden aangevoerd. Bij de minste aanvoer zou ‘ie wel stationair moeten willen draaien. En het is een motor-aangedreven pomp, dus hoe sneller de motor draait, hoe meer aanvoer.

Ik zou beginnen met dingen die veranderd kunnen zijn tijdens de stilstand (corrosie, vocht, vuil, verstopping), anders kan het zomaar een combinatie worden van problemen omdat bij je geknutsel, zonder dat je het doorhebt, andere dingen stuk of verlopen zijn geraakt. Stel dat je er straks b.v. per ongeluk te korte bougies insteekt? Hij sloeg al niet aan en dus merk je niks maar ondertussen zit je dan wel met twee problemen…

1. Brandstofaanvoer? -> Blijkbaar wel.
2. Komt die brandstof in de carburateur? -> Als je de gashendel snel beweegt dan moet er een straaltje benzine uit de acceleratiesproeier komen. Dat is een soort mini-waterkraantje onder de choke-klep. Komt daar niks uit -> deksel van de carburateur en kijken of er benzine in de vlotterkamer staat. Nee? Dan zit de vlotter vast in de hoge stand of de vlotternaald of het zeefje is verstopt. Staat er wél benzine in de kamer -> sproeiers uit de vlotterkamer schroeven en doorblazen.
3. Is de vloeistof die uit de tank komt brandbaar? -> Vlotterkamer droog maken en proberen met wat nieuwe benzine in de kamer.
4. Lucht? -> Zit er misschien een muizennest in je luchtfilter?
5. Vonk? -> Je hebt aangegeven dat ie vonkt -> doet ie dat op alle vier hoeken?

Het ontstekingssysteem bestaat namelijk uit een aantal delen. Dat je érgens een vonk hebt betekent niet gelijk dat alles correct werkt. Je hebt de bobine - een mini-mestsilo met een aantal laagspanningsaansluitingen en één hoogspanningsuitgang. Dit ding maakt van laagspanning hoogspanning. Vonkt die op de hoogspanningsuitgang? -> Bobine ok.
De verdelerkap - de kap waar alle hoogspanningskabels op uitkomen. Binnenin deze kap zitten een viertal koperen contacten waar de rotor op korte afstand bij langs draait, zodat de hoogspanning overspringt. De rotor verdeelt dus de hoogspanning die vanaf de bobine komt over de vier cylinders. -> Zijn alle contacten schoon en goed?
En dan heb je nog de ontstekingsmodule - een zwart blokje met een brede stekker eraan, die er, samen met het ontstekingshuis - het ronde metalen geval waar de verdelerkap op zit, voor zorgt dat de bobine op-en ontlaadt op het juiste moment. Als de laatste twee stuk zijn, of als ze slecht contact maken, dan vonkt de bobine niet (goed). Op het ontstekingshuis zit ook nog een vacuumpotje dat ervoor zorgt dat de timing vroeger gaat staan naarmate de kracht die het motorblok moet leveren toeneemt. Dit heeft geen invloed op stationaire loop, tenzij het lek is.
Tot slot zijn er de hoogspanningskabels en de bougies - de vonkkaarsjes waar de individuele kabels op uitkomen en die de hoogspanning in de cylinderkamer omzetten in een vonkje dat het brandstofmengsel op het juiste moment ontsteekt. Slaan de kabels niet door? -> let op scherpe tikgeluiden of kijk eens in het donker onder de kap bij starten. Je kunt er ook met je hand bijlangs gaan. Als ze goed zijn voel je niks… Let bij nieuwe bougies op de elektrode-afstand (check handboek).

No, sa earst mar wer hjer!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 03:47 PM
  [ # 265 ]

bedankt voor de erg goede uitleg! hier heb ik erg veel aan!
, ik heb ook geprobeerd, met een half dopje benzine in die 2 kleine gaatjes te doen en dan starten! het klopte inderdaad, hij ging toen heeel even 1 tikje aan!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 juli 2013 05:22 PM
  [ # 266 ]

Dan zou ik de carburateur goed schoonmaken. Kijken of de vlotter nog op de goede hoogte staat en alle sproeiers schoonmaken. Tevens de vlotternaald even doorblazen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2013 05:57 PM
  [ # 267 ]
Midfriesland schreef:

Je kunt er ook met je hand bijlangs gaan. Als ze goed zijn voel je niks…

Lekker slim!! Een GSA heeft elektronische ontsteking die makkelijk 40kV opwekt! Dat geeft een enorme schok als ie WEL lekt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2013 06:08 PM
  [ # 268 ]

jullie hadden toch gelijk, 1 v/d bougies vonkt niet, dus die ga ik vervangen! hopelijk doet ie het dan wel! ik heb een hoop geleerd van alles in en uit elkaar halen, en weet dus nu beter hoe het blok werkt ( zeker door de uitleg van midfriesland is het stukken duidelijker geworden) en natuurlijk ook door de anderen, jullie hebben mij goed geholpen! ik ben erg eigenwijs, maar heb in iedergeval wat geleerd, daar gaat het ook om.
iedereen bedankt en ik houdt jullie op de hoogte!

(ps: waar kan ik bougies kopen?)

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2013 06:10 PM
  [ # 269 ]

Bij de automaterialenhandel. Denk aan Brezan e.d.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 juli 2013 06:13 PM
  [ # 270 ]

Haal er dan gelijk vier

Profiel  
 
 
18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook