Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Progressief plan de champagne is om de bougies, -kabels en luchtfilter te vervangen. En daar loop ik eigenlijk al tegen een bump aan: in hoeverre is de elektrodeafstand van belang, als het gaat om een verschil in een halve millimeter? Ik zie bougies met een elektrodeafstand van 0,9 en 0,85 mm; volgens diverse sites beide geschikt voor Zusje.
En eh…bougiekabels: hoeveel verschil zit er in de kabels zelf? Setje doen of los?
En…iets geheel anders: ik zag dit op LBC:
Zwarte auto, zilver plaatwerk erop, denk ik? Lijkt me een tof idee om ook eens mee te experimenteren. Deuren, achterklep e.d., dat snap ik hoe dat vast zit, maar het scherm boven de wielkast en het luchtroostertje zeg maar. Hoe zit dat vast en waar? En, last but not least, de C-stijl: is dat er ook af te halen of is dat onmogelijk (ik meen me te herinneren dat het vast(gelast) zat aan de binnen-C-stijl…)?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Zouden ze het achterscherm niet gewoon gespoten hebben in dezelfde kleur als het plaatwerk?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat denk ik ook, want achterscherm/C-stijl zit vast aan de auto, kan niet gedemonteerd worden. (Ja, met een slijptol, maar dat gaat wat ver lijkt me?!)
W.b. je bougies/kabels, apart die andere elektrode afstanden. Ik heb het even op de factuur nagekeken en in mijn Progress was 0.9 mm gegaan en die heeft het daar prima op gedaan. En ik zou voor een setje kabels gaan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ze hebben dus de C-stijl en het dak zwart geverfd / laten verven OF het achterscherm zilver laten spuiten om dit effect te krijgen? Hm…oke…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ander nieuws: ik ben een GTI-pookknop, een plip+ontvanger en twee GTI-achterhoofdsteuntjes rijker. Deze BX is namelijk een sloper heden ten dage . Voor wie interieurdelen zoekt: laat maar (vieze stoelen, gat in achterbankleuning, hoedenplank met veel gaten).
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Koelvloeistof hè, welke kleur heeft dat doorgaans als de auto een tijdje mee rondrijdt? Geel/groenig en een beetje troebel? Smaakt een beetje zoetig?
Of moet ik er maar vanuit gaan dat de koppakking lek is?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Als je telang rond rijdt met KVS komt er teveel vocht in waardoor je koelsysteem gaat roesten en je koelvloeistof dus rood/bruin wordt. Of er kan olie in komen, inderdaad van je koppakking. Als je geen andere aanwijzingen hebt dat je koppakking lek is (olieverbruik, smurrie in de dop, of het bubbelen van je KVS) zou ik daar niet vanuit gaan.
KVS verversen lijkt me in dit geval nooit slecht en is zo gedaan, wel goed ontluchten.
Ligt aan de kleur die erin gaat. Koelvloeistof is verkrijgbaar in meerdere kleuren. Koelvloeistof inderdaad inderdaad zoet.
Koppakking kan je checken door de motor te starten en op koude motor de radiateurdop los te draaien. Met een lampje in de radiateur kijken. Het is niet de bedoeling dat het bubbelt, anders is de kans groot dat je koppakking lek is.
Het kan ook zijn dat er olie bij je koelvloeistof komt, of het kan zijn dat er koelvloeistof de cilinder in gezogen wordt, dan gaat de auto ENORM roken (dikke witte rook).
In alle gevallen moeten er (behoorlijke) hoeveelheden vloeistof verdwijnen.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Tja, het was vandaag een rare dag. De BX liep gewoon niet zo lekker als normaal. Daarnaast rookte ze een klein blauw walmpje (normaal nooit), stonk ze enorm naar verbrand plastic/rubber/olie-mengsel, maar ze gaf geen enkele melding van iets.
Koelvloeistofniveau is dichtbij hoe ver ik d’r laatst bijgevuld heb. De vloeistofkleur die ik bijgevuld heb, is blauwig. Kan het verkleuren door gebruik? Hoort het troebel te worden?
De motor liep ook aardig warm en is nu, drie uur later, nog handwarm. Lijkt me ook niet al te best, al was het een warme dag vandaag in Kampen en omgeving.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
KVS wordt na verloop van tijd altijd wat minder fel van kleur en wat troebeler, wat ik van jou lees komt op mij niet zorgwekkend over. Blauwe rook duidt op verbrande olie, misschien iets aan de hand met je carterontluchtingsslangen?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Krek! Dat hoor ik nu voor de tweede keer! Waarom ben ik zo dom dat ik vergeten was die eens te checken… Thanks! Morgen maar eens kijken wat en hoe.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Slang aan de buurt van het carter en loopt naar je olievuldop en injectiehuis (meen ik). Ik heb dat ook een keertje verstopt gehad.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Mja, maar eens kijken wat eraan scheelt. Ze reed zo lekker de laatste tijd, probleemloos. Ik dacht, in afwachting van nieuwe bougies, bougiekabels, bobine én sportbollen krijg ik alvast een voorproefje van hoe lekker ze rijdt. Maar helaas. Vandaag was het dus prut. Net als een tijd geleden toen ik terugreed van GAOS Emmeloord—al stonk ze niet naar rubber toen, maar kwamen er blauwe walmen uit..die daarna niet meer terugkwamen.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Balen deze sputteringen. Waarom ga je eigenlijk voor sportbollen ?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Omdat onder de BX nog gti-velgjes komen en een gti-stuur. Ik dacht, maak dan het sportieve af met sportbollen, aangezien de huidige (bijna) op zijn.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime