Mijn GS wil van de ene op de andere dag niet meer in z’n achteruit.
Onder de kap krijg ik hem nog wel in z’n achteruit, dus ik denk dat het ligt aan de stang of de overbrenging onder de pook. Zit hier iets wat je kunt bijstellen of voorzien van nieuwe slijtagegevoelige delen?
Sinds dit probleem aan de hand is wil hij ook moeilijker in z’n twee vanuit de auto.
Iemand tips?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zo ver ik weet is er niks aan de stang af te stellen. Het enigste is dat op
de stang die de bak uit komt bovenaan een wit plastic/kunstof busje zit.
Misschien is die uitgelubbert of zit het boutje moertje los van de schakelstang/stang die de bak in gaat?
Of de koppeling aan zijn eid dat ie niet meer goed vrij komt?
dat laatste zou best wel eens kunnen ik zal dat eens even checken, is natuurlijk makkelijk te constateren. Al denk ik niet dat je koppeling daar wat aan zou veranderen. Droog kan ik hem ook niet in de versnelling drukken.
Zit er ook een kunstofbusje onder aan de versnellingspook? daar zou ik eerder de slijtage verwachten aangezien het er op de bak netjes uitziet. En zo ja, hoe kan ik dat het snelste bekijken?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Ohw ik zie het al, drie boutjes lossen van de pook en dan het geheel maar eens bekijken aan de onderkant!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Ik ben wel benieuwd wat de oplossing is…
Het is toch zo’n pook die je moet indrukken om in z’n achteruit te zetten (GSA met 5bak)?
Daar heb ik ook es problemen mee gehad…
dát zou een hoop verklaren!
maar zo’n pook ben ik nog niet tegengekomen in een GS(of A)
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
H@ns schreef:Ik ben wel benieuwd wat de oplossing is…
Het is toch zo’n pook die je moet indrukken om in z’n achteruit te zetten (GSA met 5bak)?
Daar heb ik ook es problemen mee gehad…
Nee hoor. De pook van een gs of gsa hoef je niet in te drukken.
Gisteren even onder de pook gekeken, het U profiel aan de stang -welke is verbonden aan de pook- was een L profiel geworden. Met andere woorden; één deel hiervan was afgebroken. Nog een wonder dat ik de overige versnellingen nog wel kon gebruiken.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ohh, nog nooit gezien…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En nu, vervangen of repareren?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb het gerepareerd, ik had het immers al los liggen.
20 minuten later kon ik weer fijn achteruit touren…
Beter één eend op straat dan tien in het water….