Huh zit de motor achterin dan?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Wist je dat niet dan?
Groetjes Harry
Ja, bij GSA ook hoor!
http://www.flickr.com/photos/basjuk/8596384998/
Maar als je echt aan slingeren verslingerd bent moet je een echt oude troen kopen!
Zo’n CX is veels te modern joh!






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Een GSA is ongeveer net zo oud als een t1 CX, en daar kun je wel slingeren
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heren, vriendelijk verzoek weer ON-topic te reageren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt wel gelijk.
Maar het ontwerp van een GS is nog net even wat ouder…
Om een diesel aan te slingeren zal je trouwens wel spierballen nodig hebben…
waterman schreef:Heren, vriendelijk verzoek weer ON-topic te reageren
Twan begon!





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Haha, omdat ik een lolletje maakte op een xantia meeting?
Ontopic:
Als ik door een wat harder genomen bocht enige laterale g-krachten opwek wil het wel eens gebeuren dat de motor plots meer vermogen leverd dan gewenst (zonder het gaspedaal te beroeren). Iemand enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken? Zuigen we ergens lucht aan oid?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien olie die op een of andere manier boven een zuiger komt? Iets anders kan ik zo 123 niet bedenken. Geen lucht. Een diesel krijgt altijd de maximale hoeveelheid lucht en het toerental/vermogen wordt bepaald door de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij een linker of rechter bocht?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Misschien olie die op een of andere manier boven een zuiger komt? Iets anders kan ik zo 123 niet bedenken. Geen lucht. Een diesel krijgt altijd de maximale hoeveelheid lucht en het toerental/vermogen wordt bepaald door de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt.
Hij bedoelt vast lucht in een brandstofleiding Jan;-)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nog niet op gelet eigenlijk! linksom sowieso.
Verder veert de auto een beetje apart, bij hobbels wil de wagen wel eens over 1 punt heen veren. Net ofdat de vering linksvoor stugger is dan de rest van de auto. Is de veerpoot nog op een of andere manier te smeren (teflon?) of denk ik in de verkeerde richting
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe bedoel je over 1 punt heen veren?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Linksvoor is stugger dan de rest lijkt het waardoor je een vreemde rolbeweging over de lengte as van de auto krijgt.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
























Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Membraam van de linkervoor bol kapot?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?