Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
In de specificaties ( zie brochures en prijslijsten) is de motor verdwenen. Ik denk niet dat ze al op Citromobile te zien is omdat de primeurs gek genoeg voorbehouden zijn aan de dealers.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De HDI 90 motor is weer terug in de specificaties
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Wat ik al verwachtte. Moet zich allemaal nog wat uit kristalliseren.
Ze proberen snel in te spelen op het enthousiasme voor de Céé Cat Cactús.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Dat is ook zo heel erg niet jaren 10…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Dat is nogal een understatement met max 870kg geremd en max 570 ongeremd.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Peteryed schreef:Het is helaas geen caravan trekker.
Ik trek met mijn 75 pk DS3 1.4 Hdi met EGS automaat een caravan van ruim 600 kilo. Dan moet je met een bijna net zo zware 90 pk C4 Cactus makkelijker een sleurhut kunnen verplaatsen. OK ... het zal berg op niet rap zijn maar dat was de 2CV met 4 man en bagage in midden Frankrijk ook niet.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Peteryed schreef:Het is helaas geen caravan trekker.
Het zullen alleen de NL’ers zijn die daar wakker van liggen dus ik snap dat PSA daar geen rekening mee gaat houden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Zijn ze bij Citroen een beetje de weg kwijt ? Geen bezwaar hoor !
De C4 Cactus is een smak goedkoper dan de C3 Picasso en een C1 goedkoper dan een Berlingo !
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Vandaag bij BNR Autoshow werd Anne Lobbes (directeur PR Citroën NL) geïnterviewd.
Zij melde: “Het verschil tussen C-lijn en DS-lijn wordt groter, zeker qua prijsverschil”
De C4 Cactus is het eerste model uit de C-lijn dat zo duidelijk gepositioneerd is.
Overigens geldt de lage prijs het sterkst voor het basismodel. Voor duurdere uitvoeringen en opties moet al gauw flink bijbetaald worden. Maar dat is geen onbekend verschijnsel.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Het gaat wel een topper worden, ik mocht vandaag de allereerste Nederlandse order noteren. Als men dus ongezien, zo ver van te voren een auto besteld..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Inderdaad, ik zou hem op z’n minst in het echt willen zien en er ook even mee willen rijden, hoewel ie met de Bleuhdi 100 vast lekker zal lopen. Zag dat ie dan 115 pk heeft en 254 nm. Trekkracht zat in een auto van tussen de 1.000 en 1.100 kilo.
Wanneer komt ie bij jullie in de showroom?
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-03-2009
- C4 (2004-heden) Cactus Feel E-Vti 82 ETG
oldenhage schreef:Het gaat wel een topper worden, ik mocht vandaag de allereerste Nederlandse order noteren. Als men dus ongezien, zo ver van te voren een auto besteld..
Bij ons is vandaag ook de eerste verkocht, gaat de goede kant op….
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gisteren naar de lokale dealer geweest, om te kijken of ik me al kon inschrijven voor de dealerpresentatie van de C4 Cactus, of zelfs voor een proefrit. Dat kan nog niet.
Dealer vertelde dat de presentatie niet in juni, maar in september verwacht wordt. Jammer.
De beschikbare prijslijst is die van 5 maart, waarvan we weten dat die al verouderd is.
De online dealerinformatie is beter en laat zien dat de e-HDi90 ETG6 wel leverbaar wordt.
En hij vertelde dat de Cactus gebouwd gaat worden op het nieuwe - lichtere - platform wat ook gebruikt wordt voor de nieuwe Peugeot 308. Wat de auto lichtvoetiger maakt qua weggedrag.
Opties & prijzen zijn echter nog niet allemaal bekend. Geduld hebben dus.
Maar er is ook een leuke verrassing; er is inmiddels een kleine kleurenbrochure.
In afwachting van de echte folder, lijkt me. Leuk compact boekje, met als motto:
Op zoek naar…
Citroën C4 Cactus
Het stijlvolle en innovatieve antwoord op de vragen van vandaag.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën C4 Cactus wint red dot design award
Amsterdam, 27 maart 2014 - De nieuwe Citroën C4 Cactus heeft de ‘red dot award: product design 2014’ al gewonnen voordat de introductie van het model, die gepland staat voor september van dit jaar, überhaupt plaatsgevonden heeft. Het model wint hiermee één van de meest gerenommeerde designwedstrijden. Op 7 juli aanstaande vindt de officiële prijsuitreiking plaats in Essen.
In totaal zonden 53 landen en de verschillende branches 4.851 designs in. De deelnemende bedrijven streden met hun producten in 23 categorieën om de red dot, het kwaliteitsstempel voor esthetische vormen en duurzame trends. De 40 internationale juryleden hebben bij de beoordeling op diverse punten gelet, zoals innovatie, functionaliteit, emotie, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid van het product.
Met de Citroën C4 Cactus slaat Citroën een nieuwe weg in: In het populaire C-segment steekt de Citroën C4 Cactus er met kop en schouder bovenuit door zijn unieke design, dat zowel praktisch als mooi is. Met dit nieuwe concept wordt nog beter ingespeeld op de wensen van de klant. Het unieke design van de Citroën C4 Cactus is bijzonder herkenbaar en laat een blijvende indruk achter. Het kenmerkt zich door:
• expressieve en gladde vlakken,
• vloeiende lijnen,
• een zwevende daklijn,
• ‘techno look’-verlichting met LED-dagrijverlichting en koplampen die in de Airbump geïntegreerd zijn,
• grafische elementen met een functie (bescherming door Airbumps),
• meer licht door het grote glazen, warmtewerende panoramadak: door de uitstekende thermische en akoestische isolatie heeft de Citroën C4 Cactus voor dit dak geen zonnescherm nodig. Een extra gewichtsbesparing en een primeur in de automarkt.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!