2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De GS 1220 club van Twan! serieus stuk!
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 10 mei 2014 09:53 PM
  [ # 16 ]

mooi glimmend zilver ja..  blank stare
wil jij morgen even mee kijken met het spoelen?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 mei 2014 09:55 PM
  [ # 17 ]

Tuurlijk! Heb m’n GSA ook al eens gebleed, is verder niet heel anders dan normaal. Alleen de voorremklauwen bleed je gezamenlijk met één bleedschroef op één van de klauwen. Zet ze straks maar vast in de kruipolie Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 mei 2014 10:47 PM
  [ # 18 ]

afgelopen zondag nog wel even aan het spoelen geweest, maar helaas is de LHM alweer bruin.. conclusie: keerring bij de HD pomp stuk. Verder laad de dynamo tussen de 14,9 en 15,2 V bij, dit lijkt mij veel te veel en de spanning wisselt ook continu (met gelijkblijvend toerental) Dit wordt dus de dynamo wissel? of is de spanningsregelaar los te vervangen?

verder gaat alles prima, wat een heerlijk bakje is het om mee rond te tuffen. We komen aan een kilometrage van 2000 gereden kilometers per maand, best netjes voor zo’n oud gebakje Laughing

daarnaast ben ik ernstig ontevreden over de NANKANG (ook wel ZeroGrips) banden die nu voor gemonteerd zitten, zijn de andere “b-merken” zoals firestone oid beter of wordt het sparen voor een setje Michelins?

nog wat plaatjes van vanavond om het af te leren cheese
Gs by twan238, on Flickr
Gs by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 14 mei 2014 10:54 PM
  [ # 19 ]

Michelin is natuurlijk het allerbeste, maar ontzettend duur.
Firestone is op het moment nog duurder en is gewoon een slechte band voor een GS.
Weinig grip en je ziet ze slijten. Bij normaal rijden voorbanden max 20.000 km.
Ik heb zelf heel lang Vredestein 155 sr 15 gereden.
Zijn relatief goedkoop en zeer slijtvast. Ook hebben deze banden voldoende grip bij een normale rijstijl.
Ze zijn mij altijd goed bevallen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 mei 2014 10:57 PM
  [ # 20 ]

De GS heeft volgens mij een losse spanningsregelaar die er ongeveer zo uit ziet:

Bij de GSA zat ie al in de dynamo.
Ze zijn ook elektronisch te krijgen, die geven altijd 14V. 15V is inderdaad wel wat veel…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 mei 2014 11:00 PM
  [ # 21 ]

nu heb ik in mijn GS een moderner 1300 blok liggen, met denk ik een spanningsregelaar in de dynamo (nog niet echt naar gezocht, shame on me). Bedankt voor het plaatje in ieder geval Hans, ik zal dit weekend eens op onderzoek uit gaan. Het vervelende is dat mijn verlichting etc. mee knippert, eerst dacht aan een massa probleem maar dat lijkt het niet te zijn.

@Dirk. bedankt voor de bandentip, ik ga eens op onderzoek uit. De nankangs zijn vooral in het nat echt dramatisch.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 14 mei 2014 11:32 PM
  [ # 22 ]

Je hebt er zo,n losse regelaar in, zoals op de foto van .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
en een ouderwetse gs dynamo, heb ik er nog zelf ingezet toen ik de auto net had.
Die meeknipperende verlichting had ik ook al, stond op de to do lijst, maar toen kwam er een cx langs Laughing 
Ik was ook niet blij met nankreng banden, beetje het idee dat de auto rechtdoor wil als je de bocht om moet, Die vredesteins zijn idd beter. Heb ik ook al 5 jaar onder de gsa en bevallen prima.

lees dit eens door, een stukje verleden van je gs.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221527/

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 mei 2014 12:31 AM
  [ # 23 ]

Die eerste foto is VET!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 22 mei 2014 09:54 PM
  [ # 24 ]

En nu ook met een zgan voorraadbol, stukken beter! Wel is mijn LHM al weer bruin, keerring bij de hdpomp lek zodat er motorolie in het systeem komt?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 mei 2014 10:10 PM
  [ # 25 ]
Twan238 schreef:

En nu ook met een zgan voorraadbol, stukken beter! Wel is mijn LHM al weer bruin, keerring bij de hdpomp lek zodat er motorolie in het systeem komt?


Een beetje olie door de lhm is beter als schrale lhm, al je bewegende hydrauliek gaat 10x langer mee!!

Gr. Wim.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 23 mei 2014 02:45 PM
  [ # 26 ]

Keerring lek? daar zit geen keerring.
Als er een beetje olie in je lhm komt dan is dat niet direct een probleem.

Echter gezien het ontwerp van de pomp zou ik dan eerder verwachten dat er LHM in je motorolie terecht zal komen.

De LHM olie druk word immers opgebouwd in de pomp (dus boven de zuiger), wanneer deze schijnbaar zou lekken dan zou ik verwachten dat de overdruk tussen de zuiger en cilinderwand door zou moeten lekken en dan zou de LHM in je motorolie terecht komen. De (motor)oliesmering is daar enkel aanwezig als spatsmering, dus geen enkele druk wat er voor zou kunnen zorgen dat deze boven de zuiger (met veel tegendruk) terecht zou komen.

Ik denk dat je LMH al weer bruin is doordat er allerhande zooi is opgelost in de verse LHM. Dus nog een keer verversen (en eventueel doorspoelen met speciaal spul wat dat soort zooi eerst oplost)

Of gewoon niets doen en nog lekker even blijven rondrijden, want nu is het zweven toch lekker?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 28 mei 2014 10:59 PM
  [ # 27 ]

bedankt Karel, dat is duidelijke uitleg! na de motorwissel spoel ik alles nog eens goed door met nieuwe LHM.
de remschijven voor zijn trouwens ook krom of iets, heel de auto trilt bij het afremmen (voegt nieuwe remschijven toe aan het lijstje).

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 mei 2014 11:40 PM
  [ # 28 ]

Kromme schijven?...... kun je snel genoeg constateren.
Handrem licht aantrekken zodat je het wiel nog net met de hand kunt draaien.
Als het wiel dan telkens op dezelfde plek “blijft hangen” kun je er van uitgaan dat de betreffende schijf krom is.
Zou eerst deze test doen, het vervangen van remschijven voor, vind ik in ieder geval geen lolletje.

De achterste schijven kun je op dezelfde manier controleren door een hulpje heel licht te laten remmen.

Zijn de schijven NIET krom, moet je het euvel het waarschijnlijk in de banden zoeken.

Het kan ook zijn dat de schijven roestschade hebben opgelopen door lang stilstaan.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 mei 2014 12:01 AM
  [ # 29 ]

bedankt voor de Tips Dirk.
de handremtip gaat helaas niet op, deze staat ook op het to do lijstje om werkend te krijgen Laughing
1 van de schijven achter maakt sowieso een lichte slag, maar ik heb ooit eens begrepen dat je deze niet in het pedaal kan voelen. Ik ga morgen eens wat proberen, banden zijn vrijwel uitgesloten. die zitten er nog geen 5000km om.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 mei 2014 12:03 AM
  [ # 30 ]

Het zijn wel Nangkang’s…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook