P4Tricky schreef:Vandaag heeft de dealer bij mijn Cactus de mistlampen vervangen. Gelukkig passen beide LED setds die ik had meegleverd. Uiteindelijk voor de 80w versie gekozen in plaats van de 30w versie.
Beide claimen 6000k te zijn, maar beide wijken wat af van mijn digitale xenon.
Vind ikzelf niet zo’n probleem, aangezien ze wat meer in de buurt komen van de dagrijdverlichting.
Ik zoek nu misttlampen in led die ook wat sterker zijn, heb je misschien wat meer info over die van 80 watt
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Deze heb ik geplaatst. Zijn krachtig, maar minder blauw dan 6000k. Ze zijn ook niet wit, maar zitten er tussenin… Ik ben er zeer blij mee! Verzending duurt wel even, aangezien ze uit de VS komen.
Verzending maakt ze daardoor ook niet goedkoper… Maar ja, je weet wat ze zeggen: wat je van ver haalt…
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015
- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
hallo ik lees voor eventueel een vervanging voor xenon verlichting OPGELET de nieuwe software s slikken dit niet graag ik had dit ook gedaan rara eco modus treed daar van in werking dit was met een nemo
gevolgen centrale vergrendeling ging pas na starten radio kluts kwijt
gerage wist te vertellen dat dat met de spanning te maken had van de lampen .
sowiezo veel pech gehad met de nemo nu terug een berlingo veeeeeeeeeeeeeeel beter .
Ik heb geen enkel probleem met de digitale xenon die ik heb laten plaatsen. Werkt perfect!
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015
- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Ja maar het ging in dit geval over een Nemo er zijn nog citroen die de software hebben welke weet ik niet juist maar zoals ik al zijis dit een pech auto geweest nieuw gekochten op 42000 km terug verkocht hoe heet dat ook al weer een maandag auto nu terug een berlingo en heeeeel blij mee
Vandaag deze philips T10 led besteld bij de plaatselijke halfords, hij heeft de 4000k en 6000k besteld, zodat ik kon kijken welke kleur het mooist is.
Ze zien er goed en stevig uit, 12 jaar garantie
http://www.philips.nl/c-p/127996000KX2/x-treme-ultinon-led-led-binnenverlichting
Ik had al via ledvoordeel.nl zowel de SMD T10 en COB T10 ledjes besteld
Ik was er niet helemaal tevreden over;
-de smd T10 vond ik te blauw
-de COB T10 had een perfecte witte kleur, alleen waren ze te sterk voor mij als kentekenverlichting
Zit nu in de kofferbak, perfect, een aanrader!!!!
Vooraan heb ik maar voor nu alles halogeen 4300k (H1, H7, H16)geplaats, kom toch het meest overeen met de drl!s.
Ooit nog gaan kijken voor xenon 4300k of 5000k, ik ben er nog niet helemaal uit
Even kijken of ik foto,s kan plaatsen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
harry schreef:Vooraan heb ik maar voor nu alles halogeen 4300k (H1, H7, H16)geplaats, kom toch het meest overeen met de drl!s.
Welke lampen aan de voorzijde hebben H16?
Mistlampen zijn H16 / ps24w
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Heb zojuist voor de hele voorkant gele lampen gekocht bij Aliexpress H1, H7 en H16 voor 31 euro.
Ga nog kijken hoeveel zilveren bolletjes ik moet plaatsen.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Ik vind het superleuk om op dit forum zoveel over de C4 Cactus te lezen, maar met dit topic heb ik toch wel moeite.
Toen ik dit voor het eerst las voordat ik mijn Cactus had, dacht ik wat een gezeur de kleur van lampjes, en eigenlijk denk ik dat nog steeds een beetje. Maar toch, nu ik er zelf in rijdt, of eigenlijk vooral als ik stil sta achter een donkere auto voor me en ik zie de witte dagrijverlichting en daaronder het gele dimlicht, dan valt dat kleurverschil wel erg op. Eigenlijk begin het me al steeds een beetje meer te irriteren. Was dat ook zo geweest als ik dit topic niet gezien had…? En ga ik binnenkort voor de bijl en bestel ik andere lampjes…? Blijf die foto’s maar posten, want ik vind het wel leuk om te zien.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Hallo Wim,
Welke kleur bedoel je precies met “gele” lampen, 4300K, 3000K ?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Verlichting is om gezien te worden, niet om mooi te zijn.
Mijn wagen blijft gewoon origineel, zoals de ontwerper hem zag.
Die verschillende kleuren van de front verlichting maken de Cactus zo lekker herkenbaar in het donker. Dat maakt dat hij weer uit de eenheidsworst van verlichting springt. Een witte auto met bruine airbumps mag van mij ook verschillende kleuren verlichting hebben. Dat houdt het speels. Maar ieder zijn smaak.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een cactus, na wat gelezen te hebben ben ik ook om;-) ik zou de H7 lampen graag vervangen voor xenon lampen, voor de kleur maar ook de lichtopbrengst.
wie heeft recent zijn lampen vervangen voor xenon? en waar zijn die gekocht? en geen storing? de cactus heeft geen projectie lampen ben altijd beetje bang voor viskom effect, maar ziet er op verschillende foto’s erg mooi uit. als ik zo een beetje lees komt 6000K het dichts in de buurt van de RDL. lees graag jullie reacties
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
hoeksepeet schreef:Verlichting is om gezien te worden, niet om mooi te zijn.
Mijn wagen blijft gewoon origineel, zoals de ontwerper hem zag.
Ontwerpers houden zich niet bezig met welke type verlichting er in een productieversie komt te zitten, dat wordt veelal bepaald vanuit een kostenperspectief. Om het maar even visueel te onderbouwen, zo zag de ontwerper de verlichting van de Cactus voor zich.