rob-vnk schreef:Hallo Tinne,
Welke kleur dimlicht heb je? Xenon of gewone H7?
Gewoon h7.
Rene E schreef:San, je vroeg welke plakband, zie foto, kun je halen bij de action.
Rene thanks voor je reactie, ik ga er zaterdag mee aan de slag!
Tinne schreef:Om toch alle opties te onderzoeken toch eens kijken naar demonteren mistlamp en dan folie te plakken (resultaat vast makkelijker mooier).
Kwam hier wel een screenshot tegen van vervangen lampje (3 schroeven spatplaat los, opzij schuiven en dan lamp+houder losklikken).
Iemand toevallig meer informatie voor geheel demonteren lampunit?Alvast bedankt!
Wellicht iemand de mistlamp heeft gedemonteerd oid?
Lampje van de bocht cq mistlamp vervangen is niet moeilijk, 3 schroefjes van van het beschermplaatje aan de onderzijde losdraaien, plaatje beetje wegtrekken of buigen. Dan kun je bij de achterkant van het lampje. de borgklemmetjes van het lampje indrukken en er uittrekken, dan het stekkertje lostrekken, stekkertje op het nieuwe lampje drukken en lampje in de houder drukken, schroefjes van dekplaatje vastmaken en klaar is Kees.
Hele unit eruit halen is veel meer werk. 2 lampje kosten nog geen tientje.
Ik zou de hele unit eruit willen halen om op die manier de gele folie mooier op het glas te krijgen.
Ook het geel wat zichtbaar blijft ook als ze niet branden ziet er mooier uit.
Ik zag al dat vervangingsunits met vier punten aan bumper vastzitten.
Totaal aantal Berichten: 187
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
rob-vnk schreef:Hallo Wim,
Welke kleur bedoel je precies met “gele” lampen, 4300K, 3000K ?
Volgens mij is het 4300k
In het dimlicht zie je duidelijk geel licht maar grootlicht is gewoon wit
De mistlampjes moet ik nog wisselen dus weet nog niet of het werkt en indien werkt hoe geel
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 139
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Oh Wim, dat schiet niet op, gele lampen bestellen en wit licht krijgen ... 😆
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
jup veel potentieel afbrekende delen;-)
edit mod: graag het direct voorgaande bericht niet citeren
Inderdaad, dat gaat dan links goed…en rechts sloop ik iets
Zonder ruimte etc moet ik het ook niet willen..
Ik doen het zonder demonteren..
hahahahaha, inderdaad links zo gefixed rechts breekt vervolgens alles af;-) ik ken het
Indien iemand interesse heeft. Ik heb nog twee nieuwe 6000K led lampjes voor de mistlampen van de catus te koop. Stuur mij een prive bericht.
heb sinds ff 6000 K xenon lampen er in zitten, ben er erg tevreden over…maar toch twijfel ik over het kleurverschil, tussen de RDL leds en de xenon. ik dacht dat 6000 K mooi overeenkwam…maar wellicht toch 5000 K of 4300K. wat komt volgens jullie beter in de buurt?
Hoi San,
ik had het al eerder geplaatst, maar 4300K komt precies overeen met de drl. Ik heb 6000, 5000 en 4300 geprobeerd. 4300 is de enige juiste kleur, als je ze gelijk wilt hebben met de drl.
In het begin kleuren ze even blauw op, maar na de opstartfase zijn ze gelijk aan de DRL.
Succes.
thanks Tonino, ik ga eens op zoek naar een mooi setje 4300 K lampen, heb je tips waar jij ze gekocht hebt?...