Hoi allemaal,
Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende. De CV van mijn saxo uit 1996 werkt niet goed. Het linkerportier is momenteel elektrisch afgekoppeld, dan werken rechts en achterklep wel. Zodra ik het linkermotortje weer aansluit gaan links en achter dicht-open (werkt dus ook niet goed), links ‘stuitert’, dwz reageert wel maar gaat niet op slot/open.
Nu ben ik vanmiddag op de autosloop geweest en heb een motortje gedemonteerd en getest. Hetzelfde probleem, dus hier lijkt het niet in te zitten. Iemand tips?
Groeten,
Eric
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wellicht dat de slot-unit defect is? Niet het cilinderslot of het motortje, maar het ‘blok’ in de deur.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Nou, ik heb een ander motortje geprobeerd, welke ik alleen op de bedrading heb aangesloten en niet op het slot zelf. Deze deed hetzelfde…kan het aan de aansturing liggen? Lijkt me wel vreemd aangezien het andere portier wel goed werkt alsmede de achterklep.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik suggereer juist dat het _niet_ aan het motortje ligt, maar aan het slot in de deur.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
dan zijn we het min of meer met elkaar eens , behalve dat ik niet zie hoe het aan het slot kan liggen…ik heb een los motortje geprobeerd zonder deze op het slot aan te sluiten, en deze deed hetzelfde als degene die wel aan het slot vastzit, klapperen….
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ah, nu snap ik je ook
Wel vreemd. Van de bijrijdersdeur doet-ie het wel, als je die nou eens omwisselt, bij wijze van test?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het kan zijn dat het mechaniek niet soepel genoeg gaat. Dan “stuitert” hij terug.
Oops. Niet goed gelezen 2 posts terug….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
zo, eindelijk weer de moed om hiermee door te gaan…Heb inmiddels het volgende gedaan:
motortjes van de sloop gehaald en ‘los’ getest…geen verschil
aansturing relais (het grijze kastje diep in het dashboard) vervangen, geen verschil
Het vreemde is…als ik de beide deurmotortjes los maak werkt de achterklep wel goed op de afstandsbediening. Betekent dus dat het relais wel goed werkt. Zodra ik links of rechts een motortje aansluit (bij zowel de “nieuwe” alswel de nog ingebouwde) werkt de boel niet en begint de boel weer te stuiteren. Sterker nog; af en toe gaat de boel dan op tilt en gaat alles stuiteren…
Naar mijn idee zit het dus niet in het grijze relais, en niet in de motortjes. Heeft iemand nog enig idee? Zit er ergens nog een ander relais tussen?
hallo eric
als je het motortje van de achterklep loskoppelt en van de portieren en dan ieder motortje apart test als je op knopje sluiten drukt of hij dan inderdaad op slot gaat . gaat hij niet op slot maar open dan zit er een draad verkeerd aangesloten dan is het een kwestie van twee draadjes omwisselen succes
Wellicht kabelbreuk in de overgang tussen deur en stijl had het zelfde zat zo goed als breuk in kabel stukje tussen gesoldeerd en het werkte weer goed.
@Eric Martin, ben je er nog verder mee gekomen?
Ben toch benieuwd naar de oplossing.
Citroen C6 2.7 HDI Exclusive
Citroen Xantia 1.8i 16V SX