Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat klinkt als nuttige info, bedankt Markplaat! Veel plezier met je Cactus van (zeer) binnenkort
Graag gedaan uiteraard
Hoop dat ze er wat mee kunnen in de werkplaats. En hoop ook dat het zo een elektrisch stuurhuis is anders zullen ze het probleem elders moeten zoeken. Maar als ik de klachten zo lees moet dit haast wel het geval zijn.
Klinkt allemaal herkenbaar. Wij hadden dit met onze DS3. Ik heb onze dealer met behulp van dit forum ervan kunnen overtuigen dat er een probleem zat in het stuurhuis. Dat is toen onder garantie vervangen. Probleem was naast de scheefstand ook naar rechts trekken.
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Je zou deze info kunnen gebruiken door de opdracht te geven om de uitslag iets te versterken. Wellicht dat ze dan de juiste kant op corrigeren
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Probleem daarvan zou zijn bij dit stuurhuis van de Alfa, dat je dan het nulpunt moet verleggen en aan moet passen aan de stand van de wielen en het stuur. Met overcompenseren bereik je juist het tegenovergestelde! Het stuurhuis moet een nieuw nulpunt krijgen als het stuur en de wielen recht staan. Dat is het nieuwe nulpunt. Alles wat je versteld compenseert deze elekrtisch. En dat is het probleem.
Bij mij stond het stuur ook scheef toen ik hem nieuw kreeg. Later even teruggegaan naar Motorhuis Zoetermeer. Het was eerst nog niet helemaal perfect en vroeg of ik het zelf even aan mocht geven. Geen probleem hoor en binnen 10 minuten stond alles helemaal naar wens. Dat is service.
Citroën Cactus 110pk