Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Beste mede forummers, met de zoekfunctie kan ik het onderwerp niet vinden, maar ik weet zeker dat dit jaren terug al eens voorbij is gekomen op het forum.
Binnenkort wil ik mijn DS en mijn CX verhuizen naar een nieuwe locatie, er is echter een probleem ze moeten op de auto ambulance gezet worden terwijl beide motoren niet lopend zijn.
Er staat me bij dat je de vering op een of andere manier met een stuk hout vast kunt zetten maar het fijne ervan weet ik niet meer.
Wie o wie kan hierbij hulp bieden met een link of een beschrijving hoe dit te doen is?
Dank voor het meedenken.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Dit is de ultieme oplossing: https://citrotech.nl/shop/product/mechanische-hoogteverstellers-2x-dssm/
Anders kun je “tijdelijk” een stuk bezemsteel van 8 cm lang onder de bol stoppen, d.w.z. veerbollen eraf ( met krik auto omhoog zetten) en stukken bezemsteel of kunststof cilinders in de veercilinders, veerbol er weer op en laten zakken.
Een andere methode: Met krik auto in hoogste stand, en dan kleine houten vulblokjes tussen de aanslagrubbers en de aanslag plaatsen ( 4x5 cm, 10 - 15 mm dik, moet wel hard hout zijn!). Nadeel: Kunnen er uit vallen als je de auto omhoog tilt…..
Succes,
To err is human, not to err is divine.
Wat ook kan, als het projecten zijn, is een dop op de slagmoersleutel of krachtige boormachine zetten en die op de hydraulische pomp zetten. Moet bij de DS wel je radiateur eruit zijn. Werkte bij mij perfect! Moet je verder wel een betrouwbaar hydraulisch systeem hebben.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Heren, hartelijk bedankt daar kan ik wat mee!
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij de cx moet je blokjes hout of dikwandige buis tussen frame en draagarm stoppen
Als hij opgekrikt is
Links voor en rechts achter is genoeg.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Onlangs een DS van een vriend opgehaald. De auto zover mogelijk op de aanhanger gelierd tot de bodem vastliep op de rand van de aanhanger. Vervolgens een garagekrik onder het sleepoog achter geplaatst en de achterkant van de auto een stuk opgekrikt. Toen kon de auto vooruit gelierd/geduwd worden. De krik reed vanzelf mee naar voren. Met z’n tweeën een klein kwartier bezig geweest.
Rinus
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
https://citrotech.nl/shop/wp-content/uploads/2010/11/hoogteversteller.pdf
Mechanisch op hoogte zetten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
ik heb enkele dagen geleden mijn DSsen verplaatst met een ambulance mbv de bezemsteelmethode. Gaat perfect. Linksvoor moet er een langer stuk geplaatst worden vanwege het verlengstuk op de veercilinder. Na enkele dagen staat de auto er nog fris mooi op hoogte bij.