Citroen 2CV AK gekocht ‘dans son jus’
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 01 juni 2024 10:30 PM

Volgens de vorige eigenaar een goede basis met een slecht chassis. Ik heb even snel in het donker gekeken en de voetenbak is aan de buitenkant met popnagels vast gezet en binnen is een laag traagschuim geplakt. Ik denk dat daar een verrassing schuilt die de oorzaak is van het slechte chassis.

De wagen krijgt een 652cc VISA motor met DG electronische ontsteking, een moderne bak met schijfremmen, schokbrekers (maar ik wil wel batteurs op de draagarmen, dikke veerpotten en een torsistang op voor- en achteras en als laatste een nieuwe kabelboom.

Ik wil de wagen spuiten in de kleuren van mijn vaders limonadefabriek HILO COLA uit Tiel zodat ie creme wit van boven wordt en cola bruin van onder met de logo’s uit de vroege zestiger jaren. Zoals hieronder een voorbeeld

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 02 juni 2024 10:34 AM
  [ # 1 ]

Hoi Wim
Een hele mooie uitdaging en een lange weg te gaan. wat ik wel vreemd vind de ophanging vering etc. wil je juist origineel houden of terug brengen, maar als aandrijving een modernere krachtigere motor met bak. vind ik een beetje jammer van zo’n oudje.
Verder veel succes ermee Ben

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 juni 2024 10:58 AM
  [ # 2 ]

Destijds heb ik de carrosserie van mijn ‘59-er Eend op het chassis van een AMI gezet. Daarin zat de 600 CC motor en bijbehorende bak, en uiteraard ook de wielophanging daarvan.

Aan de buitenkant kon je dat niet zien, behalve dan dat er een later model motorkap op zat.
De oorspronkelijke ribbeltjeskap paste namelijk niet meer, omdat de motor aan de voorkant langer en wat hoger uitgebouwd is, met name door de dynamo die er bovenop zit. 
Gevolg daarvan is dat er een andere, later type koplampsteun op moest, die daarvoor ruimte maakte.
En daar paste de oude kap niet meer overheen, helaas Crying or Very sad

Dat staat je hier ook te wachten, vrees ik…...

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
IMG_20220216_0001_(600_x_425).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook